FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Även om det inte är 100% säkert avtal så får man vara väldigt tydligt med att dom får ha en väldig bra livförsäkring om dom försöker blåsa en. Det är den viktigaste/tydliga punkten i det hela, gör man inte det klart väldigt tydligt från början kan man räkna bli blåst/rövknullad. Men att dumma svensson blir blåsta är ju ingen nyhet, dom är så pass korkade så dom inte vet vad som gäller och skriver på avtal som dom inte ens vet 100% vad det betyder. Det finns alltid sätt att lösa problem på, viktigaste är att man gör rätt från början. Och dom gångerna man inte kan skriva ett helt hundra vattentätt avtal får man göra tydligt i vad som händer om man försöker blåsa en. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Man behöver inte vara dum för att bli blåst i Thailand, men det underlättar. =)
Problemet är att även om du skriver kontrakt med någon markägare och om du äger genom ett företag så är inte det vattentätt. Staten kan helt plötsligt säga att det inte alls är ok. Ingenting är skrivet i sten här och thailändarna är, för att milt uttrycka det, nyckfulla även på regeringsnivå. Att du har lösningen på alla problem du stöter på i Thailand är jag mycket tveksam till. Det är därför jag har en helt medveten linje att inte göra affärer här eller investera här och jag råder alla mina vänner att göra samma sak. Jag kan flytta när jag vill om det skulle behövas. Bygger jag någon gång ett hus här, så ser jag det som en gåva till min sambo. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag tenderar att hålla med det weetabix skriver. Min erfarenhet är att över tre fjärdedelar (snarare 80-90%) av de privatpersoner som "investerar" i Thailand snarare gör en rejäl förlust. Strandmarken på turistorterna kostar numer fanatsibelopp och en platå beträffande prisutvecklingen verkar redan vara en realitet. Frugan (vi brukar säga vi, hehe) äger två landplättar på Samui och en på fastlandet där ingen turistar. Det är den sistnämnda som ökat i värde, dessutom rejält.
![]() |
Svara |
|
|