FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack men jag har inte tid och tar inga nya kunder i dagsläget. Kanske någon annan?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du vill anlita någon till att fixa detta så föreslår jag att du lägger in en förfrågan under "Förmedling av jobb och tjänster". Då är det större chans att du hittar någon som har tid.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
![]() Vad skulle du tro att en sådana här tjänst skulle kosta? Dvs, XML -> fil/databas (var 120e sekund )-> tabell i html-format Är det enkel kodning som går snabbt ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du bara ska ändra från APC till xcache och bibliotek osv är upsatta är det ju bara några få rader i funktionen request_cache som ska modifieras.
Med stor chans att det inte fungerar borde det vara i stil med nedanstående kod, jag har aldrig användt xcache själv men du kan ju testa ![]() function request_cache($url, $ttl) { if(!xcache_isset($url)) { $session = curl_init($url); curl_setopt($session, CURLOPT_RETURNTRANSFER,true); $finance_data = curl_exec($session); $phpObj = json_decode($finance_data); #$phpObj = file_get_contents($url); if ($phpObj === false) return false; xcache_set($url,$phpObj, $ttl); } $phpObj = xcache_get($url); return $phpObj; } |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|