FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu vet jag inte vad din sida ska ha för funktion men när du pratar om en lokal fil som ska hämta information från intranätet så föreslår jag att du gör en liten trevlig windows gadget http://msdn.microsoft.com/en-us/magazine/cc163370.aspx
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Det låter som att du vill kunna skicka en html-sida till dina kollegor som innehåller lite javascript för att bearbeta en sida som redan finns i intranätet. Under de förutsättningarna behöver du göra något utöver detta för att lösa problemet. För att inte behöva se till att användarna har en webbserver och utan att kunna ändra på servern återstår firefox+greasemonkey (där du får modifiera intranäts-sidan med javascript) eller att du själv sätter upp en webbserver på din arbetsstation som har ett proxy-script till intranätet.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() VBS hade ju funkat men då måste man ju ha en dator igång hela tiden vilket kan bli ett problem. Nån som vet om man kan köra asp kod i ett sharepoint workroom ![]() Detta har jag tillgång till ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Skall fundera mer på detta. Har du nån liten exempel fil eller nått så man bara snabbt kan testa om det fungerar att läsa från sidan innan jag sätter mig och lär mig att göra widgets från scratch ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Det var några år sedan jag gjorde en gadget så jag har tyvärr ingen exempelfil. Men i vilket fall så är det "vanlig" webbteknologi i den bemärkelsen att man använder html/css/javascript precis som på en hemsida. Sen finns även ett javascript interface för att komma åt en del gotta i datorn som man annars inte har tillgång till på en vanlig hemsida. Du är inte begränsad av Same domain policy i en gadget.
Om du kan html/css/js sedan tidigare vispar du ihop en gadget på nolltid, denna tutorial kanske är bättre http://odetocode.com/code/463.aspx |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|