FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En site med simpla och snabblagade maträtter vore perfekt så man slipper vara borta så länge från datorn. Typ att alla maträtter ska gå att veva ihop på mindre än 10 min.
Domäntips för er som är i receptsitebyggarsvängen: lagaenkelt.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Gratistips... Har funderat på att skapa en sajt där man aldrig använder mer än X ingredienser (5 i mitt fall) men tid, tid, tid.... max5.se finns ledig oxå
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan vi inte gå ihop om en istället? Känns ändå som om det blir tajt med tid till sin egen faktiskt =/
Kommer ni koda själv eller använda något färdigt script? Isåfall vilket? ( har letat ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Snart kommer min site ut och krossar era matsiter....muhahahaah!
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Många idéer.
![]() Jag saknar en möjlighet att när jag står i affären plocka fram något gott recept. Jag vill kunna använda min Pocket PC, ansluta med en Web Service eller mot en anpassad sida och kunna söka efter recept. När ett recept kommer upp som jag gillar så kan jag klicka på inköpslistan och direkt så landar varorna i min lista. Jag har redan idag skapa en lösning som vi använder. Min fästmö och jag kan gå ut på en sida och fylla i en inköpslista. När jag är i butiken så ansluter jag med min Pocket PC mot min server med hjälp av Web Service och så får jag ner inköplistan. Jag kryssar av det jag köper och sparar sen detta till servern som uppdaterar min inköpslista. Idén kom av att min fästmö ofta ringde och berättade vad jag skulle köpa och eftersom vi har bla barn, katter och hund så blev det en lång lista. Och man måste ju ha papper och penna i närheten. Det behövervi inte nu. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har en liknande funktion inne redan som även sorterar in varorna efter vilka "Områden" i affären de befinner sig i så att samma typer av varor listas tillsammans (så ni slipper springa tillbaka och hämta löken som faktiskt befann sig där potatisen låg...)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Artiklar om kryddor, vad som passar till vad och vilka kryddor som förhöjer varandra.
Tips är också kul, recept därimot kan jag hitta i kokböcker om jag är intresserad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Medlem
|
Under två års tid har jag också funderat på en matlagningsajt.
![]() Tänkte också anpassa en del av sajten till pocketpc och till telefoner. Jag började lite smått men sedan har det runnit ut i sanden. Men jag är gärna med på ett hörn om några känner för att arbeta tillsammans. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|