Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Bring / DHL Service Point

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-01-19, 10:52 #11
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Igår tog det mig 1 timme och 20 minuter för att åka fram och tillbaka till Service Pointen (ca 4,5mil). 20 minuter får jag skylla på Polisen som hade kört i diket och bärgningen blockerade trafiken. :/

Nu visade sig att produkten som jag fick inte uppfyllde det krav jag hade så efter ett långt samtal så skulle det skicka en ny och bättre produkt. När jag sa att jag gärna ville bestämma Service point fick jag till svar att det kunde det inte styra... Så nu vet jag inte vart detta paket hamnar. Handlar om tre helt olika väderstreck. Både leverantören och Bring/DHL ligger nu riktigt ordentligt på minus för mig.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-19, 11:05 #12
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Dec 2003

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Håller dock med om slutklämmen. Det är närmast ett hån mot de som faktiskt arbetar serviceinriktat att kalla det som DHL och Schenker erbjuder för kundtjänst. Tyvärr är det standard inom nästan alla branscher idag. De allra flesta kunderna går enbart på priset och förväntar sig att allt ska fungera lika bra. Då blir kvaliteten naturligtvis lidande. Det var bättre innan prisjämförelsesajterna ställde in folks hjärnor på "billigt är bra".
Exakt, vill man betala 3 ggr mer för frakt med Posten, så kan man göra det. Frågan är om man får bättre service? Jag säger definitivt inte. Och inte är det 3ggr bättre service.

Men vi tittar bara från kundens ståndpunkt i denna tråd. Jag har skrivit upp varje spårbart paket som har kommit bort och där man varit tvungen att ringa DHL/Posten för att få det lokaliserat.

DHL: 0,5%, lokaliseringen av paketet har tagit under 24 timmar. Alla paket hittades. Man får ett ärendenummer och det har gått smidigt. Nästan ingen telefonkö.

Posten: 3%, lokaliseringen av paketet har tagit lite mer än 24 timmar. Alla paket hittades. Inga ärendenummer ges. Långa telefonköer. Skulle man vara tvungen att ringa igen, så är det att dra sin histora igen ...

Statistiskt är det lite orättvisst att redovisa det så, då DHL bygger på ett antal tusen utskick och Posten mycket färre än så. Men från "företagarens" ståndpunkt, kan jag tyvärr inte ge Posten bättre omdömme i kundtjänst och hantering.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-01-19 klockan 15:33 Anledning: Felaktig citering :)
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-19, 11:09 #13

Sedan skickar många företag med varubrev eller vanligt brev, vilket de har väl räknat ut med att lite paket "försvinner", men stoltserar att de skickar med Posten. Jag är säker på att de inte är så glada när kunden ringer och säger att inget paket har kommit. Varubrev är bara spårbara till terminalen och inte efter. Företaget är då skyldigt att skicka ut ny vara till kunden, oavsett om kunden inte fått paketet eller ljuger.

Bristen på bra sätt att skicka paket med Posten och Postens priser gör att DHL och Schenker får helt enkelt en sådan bra marknadsandel och jag tror ökar.
Oläst 2012-01-19, 11:12 #14

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Eriksson Visa inlägg
När jag sa att jag gärna ville bestämma Service point fick jag till svar att det kunde det inte styra...

Ja, inte är det DHLs fel utan butiken du köper från ... trist dock.
Oläst 2012-01-19, 12:23 #15
AndreasSs avatar
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
AndreasS AndreasS är inte uppkopplad
Flitig postare
AndreasSs avatar

Reg.datum: Jun 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Posten: 3%, lokaliseringen av paketet har tagit lite mer än 24 timmar. Alla paket hittades. Inga ärendenummer ges. Långa telefonköer. Skulle man vara tvungen att ringa igen, så är det att dra sin histora igen ...
När det försvann paket för mig så funkade det bra med mail, så då slipper du iaf köerna (och all historik finns ju). Jag fick också ärendenummer
AndreasS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-19, 12:31 #16
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Nu verkar du nog dra lite förhastade slutsatser utifrån ETT folkilsket pucko
Nix, samma dåliga service på det andra service point jag har tvingats till men jag har inte provat COD dit så jag vet inte om de kör med samma grej, servicen är dock lika usel och de har om möjligt ännu sämre koll på paketen.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-19, 14:15 #17

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasS Visa inlägg
När det försvann paket för mig så funkade det bra med mail, så då slipper du iaf köerna (och all historik finns ju). Jag fick också ärendenummer

Visst, men jag har testat det, men tyvärr fick jag inget svar på nästan 2 dygn. Postens avdelning för att spåra paket är enligt de själva knappt 10-tal personer och de har inget ärendesystem för själva ärenden. Kanske du fick ett nummer för mailkonversationen, men det hjälper inte långt om du skall ringa och prata med någon.

Sedan är det kul att det finns folk här som dömmer utifrån något uthämtningsställe för DHL, då det finns säker lika många knäppskallar på Postens utlämningsställen. Inte ovanligt att ehandlare uttrycker sitt missnöje på personal på utlämningsställen, som helt enkelt inte gör sitt jobb eller gör inte det korrekt.

DHL, Posten eller Schenker - ni hittar nötter på utlämningsställen oavsett företag. Inte för att det är utlämningsföretagens fel oftast utan för att folk inte gillar sitt jobb, är trötta på arbetsplatsen eller har de fått fel anvisningar från sin arbetsgivare.

Jag har Hemköp som ombud här på orten och de har lämnat ut ett företagspaket och ett REK till någon annan under det senaste året. Skall jag sluta skicka med Posten och sluta handla på Hemköp?

Skulle man tänka så som vissa i denna tråd, vilket är vanligt på WN, då vissa gillar spy galla här oavsett vad, så borde ni inte handla på någon ICA i hela Sverige om ni skulle fått någon gång dåligt bemötande i någon ICA butik. Samma med Coop, Hemköp, Willys ... herregud låt oss bojkotta hela Axfood! Dags att ta i med hårdhandskarna och odla er egen mat också ...

Senast redigerad av Helix den 2012-01-19 klockan 14:24
Oläst 2012-01-19, 15:00 #18
Westmans avatar

Westmans avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Helix Visa inlägg
Sedan är det kul att det finns folk här som dömmer utifrån något uthämtningsställe för DHL, då det finns säker lika många knäppskallar på Postens utlämningsställen.
Ja hur ska man annars bedöma vad som fungerar om inte utifrån de man kommer i kontakt med? Jag har kommit i kontakt med tre utlämningsställen (och inte tre gånger, många gånger men samma tre ombud) för DHL och endast ett av dem har fungerat någorlunda (det var en blomsteraffär). Mina erfarenheter med Posten är mycket mer omfattande och jag har ännu inte stött på någon som konstant har haft noll koll på var paketen finns (enstaka kan hamna på fel hylla, det är accepterbart). Schenkers ombud har varit lite mer skakiga och bl.a. glömt att kvittera i systemet att jag hämtat ut paket etc. men de kostar därefter (billiga).

Otrevliga och/eller okunniga människor finns i alla yrken men som sagt, 66% fel accepterar jag inte. Oavsett om det är jag själv, Posten eller någon annan.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-19, 22:44 #19
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Reg.datum: Jan 2004
Min personliga erfarenhet som mottagare av paket är att Posten är de enda som har vettiga utlämningsställen. DHL/Schenker har oftast mindre, små butiken, där det är otroligt dålig koll.

Ingen klarar av att köra hem paket, men DHL är nog värst av alla. Min personliga erfarenhet, fortfarande.

När det är utkörning till företag fungerar de generellt sätt mycket bra, även om Posten vid några tillfällen betett sig mer än skumt. Men numrera har de iaf telefoner i bilarna.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017