FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Banned
|
Vill du inte stödja HEAD, så stöd inte HEAD. Vad sen RFC och dylikt säger borde du egentligen skita i.
Det står i lagen att du enbart får gå över vägen på övergångsställen och i dom fall där det finns, enbart vid grön gubbe. Och hur många följer det? Gör precis som du vill och skit i vad folk säger här. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Har du hört talas om det norge-ordvitsen "Skjut dig själv och skit i andra"? Din kontenta låter ungefär likadan för mig ![]()
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Se på Internet Explorer, Microsoft har ju skitit i RFCn i 10 år. Är där någon som följer RFCn till 100% eller W3C? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Du har förstås rätt: det är fritt fram att strunta i alla standarder, men då får man också räkna med att man får problem med att kommunicera i ett nätverk. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Banned
|
Citat:
Kör jag telnet till en webserver och skriver in: HEAD /index.php HTTP/1.1 Så för jag inte med content. Utan enbart svar från webservern med HTTP huvud. Alltså, korrekt förfarande är ju: Kod:
If($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'HEAD') exit; Och det är väl resultatet som är viktigt sen hur man uppnår det är väl upp till var och en. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vad svarar du på nu? Jag har också sagt att det kan vara smart att låta bli att generera sidkroppen. Vad har det med ditt yttrande om att skita i standarder att göra?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Swan:
Du nämnde att du var orolig för att du inte kunde blockera alla bots. Jag rekommenderar dig att använda http://www.stopforumspam.com/ för att kontrollera IP adress. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|