Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Få funktionen att krascha, please

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-24, 10:45 #1
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Standard Få funktionen att krascha, please

Hej,

Jag har precis nylanserat en sida, www. kalkylera mera .se i Rails (tidigare php) och har lyckats identifiera en rad olika buggar men jag har två kvar som jag får manuellt inrapporterade lite då och då men som jag omöjligt kan varken återskapa eller lösa.

Hjälp mig att lösa endera av dem och du får länkkärlek från min blogg.

1. Försök att INTE få ett resultat/svar när du gör en beräkning. Jag syftar inte på att du får ett felsvar i form av att "fyll i X eller Y med ett heltal" utan att man bara hamnar på samma sida igen utan svar.

2. Försök få Internet Explorer att totalkrascha (vilja starta om) när du genomför en beräkning. Gissningsvis är detta något som händer med lite tidigare versioner av IE men jag vet verkligen inte. Det är också troligt att det har att göra med JavaScript.

Jag får alltså manuella rapporter från besökarna och de är sällan speciellt explicita "Meh, det fuuuuunkar ju inte. De lixom kommer inge svar."

Jag använder Exception Notifier och New Relic men inget dyker upp där. Jag kan inte kolla i loggarna heller för jag vet inte när de inträffar (exakt) för besökarna eller vilket typ av fel jag ska leta efter. #2 verkar vara ett klientfel så jag misstänker att det inte dyker upp i loggarna och #1 ger förmodligen inget fel (ur loggarnas perspektiv).
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017