Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

CMS - Liknande Playahead & Bilddagboken

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-01, 13:51 #1
extra-c extra-c är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2011
extra-c extra-c är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2011
Standard CMS - Liknande Playahead & Bilddagboken

Hejsan, jag har kodat ihop en CMS från scratch som då liknar playahead och bilddagboken, där man kan ladda upp bilder och massa annat. Mer om vilka fuktioner som finns kodade på sidan hittar du nedan. Det är även så att jag inte har tid att driva sidan så jag valde att sälja vidare den. Den är även inte kodad på en speciell design vilket gör det lätt att flytta över till en helt annan layout/design och darför kan det uppstå små fel med designen när du nu ser den men borde inte göras längre då jag tror jag har fixat alla "design buggs" kan dock finns några små.
Scriptet säljs som privatperson startbud: 4000KR

Allt är kodat i PHP/MYSQL

Fuktioner:

VIP
2 olika scripts
Via paypal - systemet är kodat
Via SMS - Systemet är kodat

När användaren väl har valt att köpa VIA sms kommer det stå vart personen ska skicka in meddelandet till med hans konto ID och när han väl har gjort det och du fått in din betalning uppdateras hans/hennes konto automatiskt till VIP i 30 dagar, smsar personen 2 gånger uppdateras det automatiskt till 60 Dagar

Om personen dock väljer att köpa via paypal får du göra det manuellt
då du loggar in på paypal och så ser du att HEMSIDANS-NAMN VIP@ANV har köpt VIP för priset du anger i config filen, (där kan du ändra prefix som användaren ska smsa in till eller priset för PAYPAL betalningen) och där ANV står är kontot användar-namn

Även VIP store script där du kan välja i config filen om du vill ha VIP store öppen eller stängd

Om den då är öppen kan användarna på sidan köpa VIP om den dock är stängd kan inte användarna köpa VIP och då kommer det upp en liten meddelande att VIP Store är stängd.

Events
Det finns även events script där du kan skapa event och låta dina användare delta, när dom väl har deltat kommer det upp på aktuella events (1) om det är då 1 event som är pågång och dom deltar, sedan kan du avsluta eventen via admin panelen och när du väl gjort det uppdateras aktuella events (1) till aktuella events (0) men när användaren dock klickar där kan han se sina gamla events som han har deltat i samt vinnaren utav dom

I event scriptet kan du:
Skapa event
-namn (namn på eventen)
-info (om tävlingen)
-pris
-tid (hur långt tid användaren har på sig)
-uppdrag (mer detaljer om hur användaren gör till vägs för att vinna eventen, där kan man e.x lägga in en speciell länk där han måste värva sina vänner till osv.)

Slutföra eventen
Visar namn på eventen samt hur långt tid(datum) tills den går ut
slutaföra eventen - länk

Form där du fyller i vem vinnaren är och slutför tävlingen

Forumet
Det finns även forum på sidan som är kodat från scratch från mig, i admin panelen kan du:
-skapa kategorier
-skapa underkategorier och välja till vilken kategori den ska tillhöra
-radera kategorier
-radera underkategorier

I Forumet:
Skapa ny tråd
För alla personal finns det en länk för att "låsa tråden" samt för den som skapade tråden
En stor fin editor, där du kan posta in HTML taggar
Svara på trådar

Sök fuktion
Du kan söka efter årtal, namn/efternamn

"Användarens" tabb
Där hittar användaren:
-vilken status på kontot han/hon har e.x Admin/Vip/vanlig medlem
Nya PM (privat meddelanden) antal st.
"Mina varningar" - varningar som användaren har fått
samt "orsaker" för varningarna under om det då finns några varningar
då det står utav vem och vilken datum personen fick varningen

Inställningar, där du kan hitta
namn
ålder
kön
presentation
samt visningsbild
även liten "födelse-dags" script där det står "Grattis du fyller år idag" på profilen samt denna tabben då

Mina bilder & albums
->->Ladda upp & skapa albums
Klicka här för att ladda upp bilder - länk
klicka här för att ladda upp visnings-bild - länk
Klicka här för att skapa album - länk

Alltså script där du kan ladda upp visningsbild, vanliga bild(er) till album eller ingen album alls samt script för att skapa album, sedan lite under hittar du:
Mina Albums - Visar alla användarens album samt länk för att se dom
Mina bilder - visar användarens bilder samt länk i jquery som dyker upp dom en popup på snyggt sätt för att visa bilden
och lite mer neråt hittar du

Radera bilder
Där den visar alla "dina bilder" och när du klickar på en utav dom kommer det upp i en ruta
Du håller på att radera bilden ingen bild?

Är du säker på att du vill radera bilden ingen bild??
Ja jag är säker

samt visar bilden på snyggt sätt i jquery med texten "du håller på och raderar denna bilden"

Tillägg: Alla upload scripten ovanför för att ladda upp bilder samt visningsbild fungerar på FTP, alltså den laddar upp bilderna via FTP konto till en speciell sida vilket gör det möjligt att du inte behöver lasta alla bilder på en och samma ställe utan kan även laddas upp på en annan säker server eller domän.

PM System
Skicka PM meddelanden samt se PM meddelanden,
ämne,från,dautm & tid.

När du väl har fått meddelande uppdateras PM(0) till PM(1) och sedan när du har läst ut meddelandet åter går det till PM(0)

Gästbok
Gästbok för alla användare i menyn hittar du "min gästbok" där du kan posta inlägg eller kolla in du ser även Min Gästbok (1) om någon har postat i din gästbok och sedan återgår till Min Gästbok (0) när du har kollat in gästboken, även radera länk för inlägg på gästboken som användaren kanske inte tycker om.

Nya kommentarer (0) (0)
Där kan du hitta nya kommentarer som antingen andra användare har kommenterat dina bilder eller album

Du hittar
Senaste kommentar (utav dom nya)
Alla nya kommenterer
Dina 2 senaste kommentarer, visar vilken bild åt vänster samt texten som kommenterades och utav vem

Det finns även en länk för att se "album kommenterer" där du hittar nästan exakt samma sak och där länken står så på dina nya kommentarer sidan "Nya Album Kommentarer (1)" eller (0) om det är inga

Nya kommentarer (0) - Står för nya bild kommentarer och den andra inom parantes står för nya album kommentarer
Nya kommentarer (0) (0) går lätt att ändra det som du vill ha det sedan genom PHP koden.

Aktuella Events
Ja, det pratade vi om innan. Där hittar du:
Dina aktuella events

Dina events som du deltar i hittar du nedan Idag är det 1 November 2011
sedan en liten css box för varje event där det står om eventen är slut eller inte samt uppdraget eller om eventen är slut står det vinnaren.

Varje användare har sin profil, där hittar man
visnings bild
namn, ålder, kön
presentation
samt länkar för bilder, gästbok och vägg
Även födelsedags script där det kommer upp "Det är denna användares födelsedag idag GRATTIS!" när användaren fyller år.

Profil > Bilder
Där hittar du e.x KONTO-NAMN's Album med länk för dessa album som visar alla bilder inom det albumet samt kommentar script för att endast kommentera albumet och inte bilden för sig själv, tyvärr. Om användaren dock laddar upp till ingen album så kan man kommentera bilden för sig själv.

Det finns även KONTO-NAMN's bilder som inte är i någon speciell album där man kan klicka på dom för att se bilden i större form samt kolla kommentaren och kommentera och så en liten länk där det står "Gå tillbaka till KONTO-NAMN's profil"

Profil > Gästbok

Där hittar du NAMN's Gästbok
med en liten textarea där man kan kommentera samt se andra inlägg i gästboken

Profil > Vägg

Där var tanken att man skulle kunna uppdatera sin status, posta vad man gör just nu osv. Om det nu är din "vägg" du kollar på så kommer det upp en text area där du kan posta in ny status på väggen men om du dock inte är användaren som äger denna "väggen" så kommer det endast upp KONTO's vägg och alla status från senaste och neråt där det står vilken datum användaren posta det samt länk till ID, det kan e.x så #24 då är den länk till denna posten i en ID sida som man kan då posta till sina vänner o be dom kolla osv. om man då går in på den id sidan skriver den ut

NAMNET'S FLÖDE

Skriver ut speciella IDn samt andra gamla inlägg under i en annan ruta
och längstner på sidan [email protected]

Inställningar

Där dyker det upp en liten meny
Menyn
Ändra presentation
Ändra användaruppgifter
Ändra lösenord

Köpa Poäng
Köpa poäng kan du göra få många saker som du kan tillägga på poängbaserade system. Jag har dock kodat ihop en live system där man kan posta på SMS rampen med s.k poäng som man har på kontot, det kostar 1p mer meddelande som man skickar ut till SMS RAMPEN
Jag har kodat ihop automatiskt system där när användaren köper via SMS uppdateras poängen för hans konto i databasen automatiskt när du väl har fått in pengarna. Jag har även gjort så att man kan posta direkt till SMS RAMPEN via SMS vart man än är, kanske på fest eller ute med vänner där man smsar
PREFIX <ANVÄNDARNAMN> <MEDDELANDE>
Direkt istället.

E.x
Köp 10 poäng genom att smsa PREFIX LIVE 8 till 72456.
Observera att smset kostar 15KR + leveranskostnad.
Köp direkt via mobilen
Du kan även skicka ut ett sms till sms rampen direkt från din mobil som lär kosta 5KR.

Smsa PREFIX < ANVÄNDARNAMN> < MEDDELANDE> till 72456.
Observera att smset kostar 5KR + leveranskostnad.

Sedan en liten text där det e.x står
Dina poäng
Du har just nu 3 poäng
Skicka ut meddelande till Sms Rampen

SMS RAMPEN
Där kommer en liten "marquee" text som rullar förbi med meddelandet som användaren skickar in, den visar dock endast senaste meddelande, det kan du nog ändra lätt för att slumpa fram istället.

GLÖMT Lösenord
Glömt lösenord script där man kan fylla i antingen användarnamn som skickar ut lösenordet till användaren eller epost som letar efter rätt användare från databasen med samma epost och skickar ut lösenordet via mail.

Är du intresserad? Vill du ha demo? Kontakta mig via PM om du skulle vilja ha Demo konto för att testa! Samt om du är intresserad utav att köpa scriptet

Senast redigerad av extra-c den 2011-11-01 klockan 14:10
extra-c är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017