FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur stor tillgänglighet har ni i er telefoni och vad accepterar ni där? Inte direkt under 99,99 %. Vad kostar det? 220 kr / månad?
Min server har gått ner (minst) fyra gånger under den senaste månaden. Några gånger längre pga inkompabiltiet mellan XEN och Ubuntu 10.04. Google hinner upptäcka detta, och det är ingen sökmotor som vill skicka besökare till en sida som eventuellt ligger nere. Just där och då förlorar jag alltså kunder - men även i förlängningen på grund av sämre placeringar i SERPEN. När det gäller min VPS så skulle jag gärna betala 50% mer för att ha högre tillgänglighet (förutsatt att jag inte råkat ut för något extraordinärt ovanligt). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är ju ungefär som att jämföra en tolvväxlad cykel med en helt utan växlar... Helt irrelevant i sammanhanget med andra ord.
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Tre hade stora störningar inte så länge sedan med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Nu finns väl det trots allt några aktörer som är väldigt duktiga?!? Och finns det... är det väl bara en tidsfråga innan det kaskaderar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-10-27 klockan 12:55 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
|
Inte helt riktigt, det handlar alltid om avvägningar där man inte kan få allt, där tillgänglighet och prestanda måste vägas mot efterfråga och pris, isåfall skulle ju inte one.com vara nordens största webbhotell, eller hur?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Och glöm inte att det även krävs en tankbil som kör efter bilen så att den kan tankas under körning så man slipper stillestånd när på bensinmack för att tanka.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nu verkar dom vara nere igen
EDIT 1: Upp kom dom nästan lika fort EDIT 2:Var nere nyss en stund igen, men är uppe nu igen Senast redigerad av FlipDesign den 2011-11-11 klockan 23:49 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|