FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Solklart att .nu är att föredra framför .net ur marknadsföringssynpunkt. Min största anledning till att jag tycker så är att .net kräver enormt mycket inarbetning annars kommer du förlora en alldeles för stor andel av typeins mot .com. Sen att det ägs av en liten stillahavsö är inte lovande för stabiliteten men senaste 10 åren har antalet incidenter varit försvinnande få till antalet (vi har ett fall som återkommande nämns på WN men det är knappast represantivt).
Att .nu skulle försvinna som Sveriges #2-domän är inte alls troligt då det finns såpass många starka och växande sajter med höga besökarantal som har .nu för sin primära domänen.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
varför glöms .eu bort?
Det finns i stort sett lika många .eu webbplatser som .nu i Sverige Och totalt i världen är det 10 ggr fler .eu webbplatser än .nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Bara för att det gjordes enormt bra marknadsföring av nu-names innan den svenska toppdomänen släpptes 'fri' för var och envar att registrera även utan svenskt bolagsbevis innebär inte att alla i alla tider vill förknippas med en liten stillahavsö.
Ju mer toppdomänerna i framtiden kommer att förknippas med länder och innehåll, desto mer hoppas jag att toppdomänen .nu kommer att fasas ut. Tror jag till och med skall lägga med det i min aftonbön... ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|