FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
2. Man kan ta emot betalningar utan dosa också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så att installera appar som inte kommer från Appstore är inte att tänka på, iaf inte i detta fallet. Sedan skulle ju man kunna skimma kort med denna utrustning, men då måste personen i fråga lägga pengar på att utveckla en app som ser godtrogen ut. Det är inte helt billigt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att göra en app som ser likadan ut är nog inga problem heller. Folk gör väldigt mycket om det finns pengar att tjäna och det är ju ganska enkelt jämfört med mycket annat som folk gör för att scama. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
itisgood - det är ungefär så det fungerar på varenda apple store i USA...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Gör man det inne i en fysisk affär vet man ju vem som står bakom kortläsaren och transaktionen. Jag har inte så mycket koll på hur detta fungerar och vad som skulle vara möjligt, men jag ser stora möjligheter för en utbredd skimmingverksamhet ute på gatorna som en följd av den här tekniken när alla kan gå runt med en egen kortläsare som är kopplad till en telefon/tablet som man kan ändra en hel del på. Kommer detta till Android ökar ju de möjligheterna ännu mer. Senast redigerad av pelmered den 2011-08-19 klockan 00:12 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fast säkrare för vem?
Appen verkar helt klart intressant som säljare och kan nog vara säker här men som köpare. Jag tror inte jag skulle vara intresserad att sticka in mitt kontokort/knappa in mitt kortnummer på någon annans mobiltelefon. Håller med tidigare att risken för fejk-/manipulerade appar som sparar informationen känns inte bra Sedan "signerar" Jo, jag vet hur jag signerar fysiskt genom att skriva namnteckning men hur gör man det här? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Du skriver namnteckningen med ditt finger på skärmen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Känns inte som den är värd särskilt mycket.
![]() |
Svara |
|
|