FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
+Många sorters kaffe att välja på (både Nescafe och Zoega gör till denna modell) +I princip ingen rengöring eller underhåll (skölj ur dropptråget någon gång ibland) +Snygg med belysningen +Ger även kallt vatten = iskaffe och iste - Låter en del (men den Nespresso jag också provat låter ännu mer) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Smaken tycker jag är bra men det var priset som gjorde att vi bytte bort vår Dolce Gusto. Nästa 4 kr per kapsel och gillar man cappuccino innebär det 2 kapslar, dvs 7:50-8 kr/kopp.
Vi är tillbaka på "manuell" och mal vad vi tror går åt under dagen. Får se om det blir en som mal och skummar vanlig mjölk ... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Vanligt bönkaffe kostar runt 70kr/500gr. Till en "normal" Espresso går det åt ca 7gr bönor, vilket innebär att man får ut ca 70 koppar per påse. En kopp kostar då ca 1kr/st.
Förutom att nymalet kaffe blir billigare är det mycket godare! Fast vettiga automatiska maskiner kostar från ca 5kkr, så bryr man sig inte om smaken och inte gör av med massor med kapslar tar det ganska lång tid innan man spar in investeringen i en riktig kaffemaskin. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det någon som har koll på vilka fabrikat som är att föredra för kapselbryggare? Dels utbud och pris. Finns det några tillverkare som har någon form av standard så det fungerar i flera maskiner?
Förutom att det ska bli gott kaffe, vore det bra att det finns kapslar på Coop/Ica och att de helst är billiga också ![]()
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag håller själv Nespresso högst - både smakmässigt och bra maskiner - men vill du ha ditt kaffe mer i bryggkaffe-stil eller mjölkbaserade kaffedrinkar (allt-i-ett), så kanske Dolce Gusto eller Tassimo maskinerna passar dig bättre. Senast redigerad av Revinc den 2011-06-28 klockan 00:02 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Det är galet mycket socker i kapselkaffe, kan vara bra att veta.. Kanske därför en del tycker det är godare.
Juramaskin från tyska ebay är mitt tips. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Det finns ca 10 olika kapselkaffeformat, och det finns över 200 olika sorters kapselkaffe. Naturligtvis finns det mängder med kapslar som endast innehåller malet kaffe (och INTE sötad mjölk eller socker). Senast redigerad av Revinc den 2011-06-28 klockan 13:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Nog för att det finns mindre, dyrare & bättre tillverkare, men varför då inte köpa en riktig maskin om det ändå ska vara highend? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det socker i vanliga kaffekapslar?
|
|||