FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Textmate är finfint. Kod (kodapp.com) verkar lovande men är i väldigt tidig version.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Espresso är även det en fin editor. Kostar dock lite pengar den också.
http://macrabbit.com/espresso/ Annars är det nog Coda, Smultron och Textmate de flesta använder på Mac, vilket alla andra i tråden redan sagt... ![]() Om du skulle vilja byta senare till något mer avancerat kan du även ta en titt på Aptana Studio 3. Det är dock en mer avancerad IDE än enkel editor. http://www.aptana.com/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har hört om folk som bytt till OS X bara för att använda Textmate.
En editor som helt klart rekommenderas. Smultron, som många redan nämnt, innehåller inte lika mycket snippets, bundels och andra små-saker som öka utvecklingshastigheten, gentemot Textmate. Själv valde jag Smultron de första åren i OS X, efter drygt ett år gick jag över till Textmate, var vid jag nu, drygt 5 år senare har gått över till MacVim. Jag skulle rekommendera den här screencasten av Peepcode om just Textmate. Väljer man Vim så har PeepCode även gjort den här screencasten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Coda med den integrerade live-kodningsfunktionen är oslagbart!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men som backend-utvecklare så gör funktionaliteten inte speciellt stor nytta då en utav de enda sakerna som jag är intresserad av är huruvida testerna passerar eller ej, något som kan göras i bakgrunden någon stans. Eller har jag missat något? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
emacs och vi
Det jag saknar är en vettigt FTP funktion i Editorer. Ultraedit för Windows är nästintill en perfekt skapelse. ( Kör Ultraedit i Window XP under VBOX på en Ubuntu burk ) Dock verka ultraedit för Linux snart bli mogen, senaste versionen hade en FTP funktion, dock saknar jag en del små saker i Linux versionen fortfarande. Har inte testat Ultraedit i mac version på ett tag. Men jag gissar att Linux / Mac versionen är när besläktade med varandra. Citat:
Senast redigerad av klein den 2011-06-03 klockan 12:50 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Tack för alla svar. Nu är jag faktiskt nöjd med textwrangler, jag har dock inte testat någonting annat. Är inte så sugen på coda då ni har nämnt att det kostar en del. Om jag hade haft daglig användning för det hade det ju självklart varit värt det, men för min del programmerar jag bara några rader i månaden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan rekommendera BlueFish
|