FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag skulle åka tåg häromdagen, så jag köpte Internetworld. Förut var det förmycket reklam men nu verkar det ha blivit lite bättre. Men 70 kronor för blaskan... Nåja.
I detta nummer så finns det en artikel om domänskojare som "säljer" domäner till företag för ca 10000 kr om jag inte minns helt fel. Om detta kan man ha åsikter. Sen finns det i tidningen en bilaga från Jajja. Hör här, WorldPlus Målgrupp: Större företag eller större webbshoppar. Exempel företaget med hög ambition, etablerade och stora webbshoppar med stort sortiment och stark ambition att vara en naturlig del av internet. Produkter och tjänster som kan exponeras: obegränsat Funktioner som ingår i world plus gold samt avancerad tekniköversyn:översyn av tekniker som flash och javascript, vilka kan inverka negativt på synligheten. filnamnsrelevans: webbplatsens filer och kataloger namnges efter relevanta sökord. registrering till froogle: ert produktsortiment registrerars till googles produktsökmotor froogle. anpassning av HTTP-teknik: sökmotorsanpassning sb http-teknologier såsom cookies, sessioner och sidargument. Vissuellt filsystem: vid behov utvecklas ett virtuellt filsystem för att nå ökad filnamnsrelevans. Jajja dedicated SEO: Med jajja deciated SEO får kunderna support av en dedikerad tekniker. Kostnad: 99 990 kr per år. Man tycker att det är fel av företag att "lura på" domäner för 10 tusen kr. Men okej att lura på SEO för 100k per år. Jajja i detta fall är värre än dessa domänskojare, vad tycker ni? |
||
![]() |
![]() |
|
|