FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Du kan ju kolla dom andra bolagens verksamhetsinriktning. Om det inte är några krockar där så kan det ju finnas en chans att du kan överklaga och få igenom detta.
Verkar ni inom samma bransch, typ "Frisören AB" och "Frisören HB" så är chansen rätt liten att ni får igenom ett namnförslag. Namnförslag är dock korkade. Alla gång jag sökt har jag fått avslag första gången oavsett hur man tänker. Enklast är nog att heta "Bolaget 29984283749338 Norden och Europa på jorden AB" för att få igenom något. Desto längre namn desto större chans.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Har även jag varit tvungen att lägga till någon geografisk anknytning i företagsnamnet trotts att namnet är helt unikt samt att det finns företagsnamn som är uppbyggda på liknande sätt.
Förstår inte hur vissa har kunnat få igenom sina namnförslag när andra blir nekade. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det är stor gambling med bolagsnamn. Hade 2 vänner som startade bolag, ingen av dem fick sina förslag godkända, trots att det inte fanns några bolag med samma namn.
Efter 3 försök gav den ena upp och körde förnamn+efternamn+verksamhet, men den andra behövde ytterligare några försök innan bolagsverket godkände hans förslag. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om orden anses för "breda" blir namnet inte godkänt. Secure Networks AB är helt otänktbart men Secure Networks Sweden AB var det inga som helst problem med.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tack för alla svar, väntar med spänning nu på måndag om jag får igenom mitt nya förslag
![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|