Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Cloother, en sökmotor för kläder

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-20, 00:51 #11
rollex rollex är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
rollex rollex är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2011
Gillar och tror på idén Clean och lättnavigerad design! Idel lovord från min sida.
rollex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-20, 08:59 #12
Solariss avatar
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Solaris Solaris är inte uppkopplad
Medlem
Solariss avatar

Reg.datum: Apr 2010
Det fungerade iaf bra! Lite mindre kända märken hittade den också. Härligt!

Dock så tycker jag att lite mer finslip kan läggas ner på designen! Just nu känns den lite småtråkig och verkligen "beta".
Solaris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-04-20, 12:18 #13
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Flitig postare
Jimmits avatar

Tack för feedback!

Grymt att det fungerar som det ska iaf! Jo, designen kan nog förbättras på många punkter. Det är tyvärr inte min starka sida, så ska lösa det på ngt annat vis
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-05-09, 12:21 #14
Jimmits avatar
Flitig postare

Flitig postare
Jimmits avatar

Jag tar mig friheten att lyfta denna tråd igen. Anledningen är att jag på ett ungefär är sämst i världen på design, men vill ändå göra ett försök.

Designen är verkligen inte snygg, men det är inte heller meningen. Meningen är att den ska vara funktionell och att många ska känna igen sig utan att det för den delen ska vara plagiat. Så jag har skissat upp en design i photoshop som absolut påminner om facebook, men samtidigt inte ens är i närheten av plagiat. Facebook har jag valt som utgångspunkt av den enkla anledningen att i princip varenda tant som använder sig av internet även har facebook och då bör kunna använda sig av min site relativt enkelt.

Här är en länk till designförslaget: http://img64.imageshack.us/img64/898...signfejjan.jpg

Sitter ni på någon länk till en design som skulle passa min site på ThemeForest, eller liknande siter får ni gärna posta den i denna tråden.

Tack på förhand!
Oläst 2011-06-12, 11:11 #15
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
ponting ponting är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Riktigt säkert att alla tanter använder facebook? Jag hittar då inga kläder där och inte på ovan sökmotor heller, vi i 50-snåret behöver väl också se snygg ut? och det skulle passa?
Annars det en bra sajt som min dotter genast satt och drömde sig bort med, (29år).
ponting är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-12, 20:57 #16
Jimmits avatar
Flitig postare

Flitig postare
Jimmits avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ponting Visa inlägg
Riktigt säkert att alla tanter använder facebook? Jag hittar då inga kläder där och inte på ovan sökmotor heller, vi i 50-snåret behöver väl också se snygg ut? och det skulle passa?
Annars det en bra sajt som min dotter genast satt och drömde sig bort med, (29år).
Absolut inte säker att alla tanter använder facebook, de flesta gör det säkert fortfarande inte. Har heller inte sagt att det finns kläder på facebook

Jag har tyvärr ingen större kontroll över vilka kläder som publiceras där, jag parsar ut kläderna ur XML-feeds där butikerna lägger ut vad de själva önskar. Ska kika om jag hittar något för 50+are, dock inte direkt hemma på ert mode ska erkännas
Oläst 2011-06-14, 13:30 #17
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2010
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Jag tycker din nuvarande design är mycket bättre än det designförslaget.

Lite feedback på nuvarande sidan:
Det är jättejobbigt att söka måste jag säga.

Allt som har med sökningen borde vara på ett ställe. Som det är nu delas sökfunktionaliteten av av den stora bannern som är mitt i. Varför ska du ens ha den bannern på söksidan? Är det inte bättre med att ha den på en startsida och sen när man ska söka så försvinner den?

När jag har gjort en sökning, hur ser jag vad jag har sökt på och hur tar jag bort sökkriterier? det måste ju stå vad man sökt på och man ska enkelt kunna ta bort sökkriterier där.

Sidan fungerar heller inte så bra i Opera.
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-15, 21:07 #18
Jimmits avatar
Flitig postare

Flitig postare
Jimmits avatar

Tack för din feedback ITisGood.se!

Absolut, vet inte vad jag höll på med när jag postade designförslaget ovan, brainfart typ..

Grymt! Sökningen ska förbättras, ska ta ditt förslag till mig och utvärdera inför nästa version

Kikade i opera alldeles nyss och då fungerade sidan helt felfritt för mig, vad är det mer exakt som buggar för dig där?
Oläst 2011-06-16, 23:36 #19
pelmereds avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit Visa inlägg
Tack för din feedback ITisGood.se!

Absolut, vet inte vad jag höll på med när jag postade designförslaget ovan, brainfart typ..

Grymt! Sökningen ska förbättras, ska ta ditt förslag till mig och utvärdera inför nästa version

Kikade i opera alldeles nyss och då fungerade sidan helt felfritt för mig, vad är det mer exakt som buggar för dig där?
Konstigt, nu fungerar det som det ska.
Förut satt annonserna för lång till vänster både uppe och nere och gilla-knappen(facebook) satt för högt upp och hamnade en bit under prisintervall.

Ser bra ut måste jag säga. Kan nog bli en riktigt användbar tjänst.
Får du några pengar för referals till butikerna du indexerar eller är det bara annonserna än så länge?
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-17, 01:43 #20
Jimmits avatar
Flitig postare

Flitig postare
Jimmits avatar

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Konstigt, nu fungerar det som det ska.
Förut satt annonserna för lång till vänster både uppe och nere och gilla-knappen(facebook) satt för högt upp och hamnade en bit under prisintervall.

Ser bra ut måste jag säga. Kan nog bli en riktigt användbar tjänst.
Får du några pengar för referals till butikerna du indexerar eller är det bara annonserna än så länge?
Hmm, märkligt, ska hålla utkik efter de buggarna kommande dagar

Hoppas på det. Just nu är det bara via de affiliate-länkar som finns (lagt till de långt efter denna trådstart), som jag får några inkomster. Och så, adsense då, men ingen klickar på adsense, har en CTR på 0,6% typ, så känns nästan lönlöst att använda på denna typ av site. De förstör mer än de tillför så funderar på att bygga nätverk där jag använder dem istället. Sen så ska jag, så fort jag hinner skapa ett par bra kringtjänster där jag kan ta betalt av butikerna direkt.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017