FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Till att börja med... TACK för alla hjälpsamma tips och råd.
Jag har installerat APC, sjukt enkelt och faktiskt mätbart effektivt, lasten på ena webservern gick från 12-15% ner till 7-9% och det är den som har minsta kodmängden så det är verkligen positivt. Jag är inte säker på detta, men antingen räknade jag helt galet på apache processstorlek innan (10mb) eller så har den gått ner efter APC till ca 6mb. Som ni säger är inte 40k i månanden någon större traffikmängd och den säger ej heller så mycket om antal anrop. Kikar jag i mod_status efter 53h uptid under låglast har jag i snitt 10.7 req/sec, såg att den låg på över 30 när det var ca 30% av max trafik i söndags. Vi kommer inom en snar framtid hosta ett av Finlands största event i den gällande sporten och behöver inför detta rusta så gott det går. Är någon av er intresserade av att bistå med er expertis vid uppsättning och konfigurering av servrarna? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vårat system är uppdelat i två delar, ena är frontend för besökarna, det andra är backend som hanterar all poängdata.
Men grejen är den att poängdataservern även servar besökarna med en hel del statiskt material, dessa filer uppdateras frekvent men det gör systemet automatiskt inte vid klient request. Ska man dela detta i två egna servrar med någon slags delad lagring, eller är det bättre att köra dubbla webserverinstanser på en server? Eller kanske någon av dom rekommenderade webservrarna är bra på att hantera detta och inte käkar för mycket minne i onödan? Jag vill så gott det går behålla en enkel och hanterbar serverstruktur. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|