FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har fortfarande inte känt något sug alls för en iPad. Det har legat i sedan jag såg den 1 dag efter lansering i USA. Jag behöver inte den. Har ju bärbar dator som jag använder till slösurf och tittande på film i sängen. Vad ska jag då med en ipad att göra?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-03-02 klockan 23:19 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag har en ipad som jag fick ifrån USA långt innan lanseringen i sverige, tror jag använt den allt som allt under 5-6 månader kanske 2 timmar . reser jag föredrar jag laptop. är jag hemma föredrar jag stationära datorn. är jag på krogen är ipad för stort, o då använderm an mobilen om man skulle råka ha abstinens o kolla tex mail. Apples produkter är grymma, men inte ritkigt förstått användningsområdet för ipad. Så nej kommer inte köa för att köpa ipad 2 , får jag en gratis som jag tror jag kommer få så är det ju en annan femma - kul pryl o ha i samlingen.
Dock kommer väl tvåan om jag förstått det rätt ha en kamera i sig, vilket förmodligen kommer göra den till en populär bloggmaskin (att blogga med) ? Vad använder ni ipad till? vad kommer ni använda ipad 2 till? om ni ska handla ipad 2 , har ni redan ettan ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjejer köper Louis Vuitton väskor och killar köper Ipad. Man ska gärna ha dem med sig var man än är, så att man visar att man är "hip and down with it"
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Mitt huvudsakliga syfte med att skaffa en iPad2 skulle vara för musikskapande. Dels finns det en massa häftiga och användbara musikprogram, dels kan man styra program i datorn genom den. Eventuellt skulle det säkerligen fungera att köra en livespelning med den, och då behöver man ju inte kånka omkring på en massa grejer.
Sen skulle jag väl eventuellt slösurfa med den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
storleken är väl ungefär densamma. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min iPad ligger i ett hörn och ser dammig ut. Använder den kanske 5 ggr i månaden. Min Samsung Tab däremot går banne mig fler timmar om dagen. Den är smidigt liten, vass (har allt, eller ja, mycket av det som kommer i nya paddan) och är lätt att ta med sig, sätta upp och använda som navigator i bilen och har härlig batteritid...
Dessutom slipper jag obehaglig överraskningar i användaravtal och känna mig instängd. Men visst, designen är snygg på nya iPaden så vem vet :P
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
undrar vad den kommer kosta i Sverige, på apple.com står det att den kostar från 499 dollar och uppåt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Medlem
|
Vill jag surfa mobilt har jag en telefon att göra det på, vill jag surfa lite mindre mobilt har jag en 1kg laptop att göra det på med tangetbord och annat nödvändigt.
Vill jag surfa ergonomiskt har jag en stationär dator med stor skärm och fullstora tillbehör. En iPad finns verkligen inte något behov för, imponerad dock över hur Apple lyckats skapa det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|