FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Får väll bumpa lite till.
Har skett förändringar i SERPen. Min undersida har åkt ner till placering #4 på sida 2 på en av mina fraser. På en annan fras är jag på samma position typ. På min tredje och sista fras är jag länst ner på sida 2. Jag har med dom sökorden som jag optimerar mot i min förstasida, i min titel och description. Vad mer kan jag göra? Min sajt är färsk, inte ens 1 hel månad på nacken, men får det om några dagar.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men nämnde det bara som något påpekande, trodde inte ngn skulle skriva så men ack va fel man kan ha ;-) Har även inlänkar (starka sådanna) med mina "sökord" som ankartext osv, även fixat inlänkar till mina undersidor. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Min poäng är i alla fall att kombinationen title/META-description inte gör särskilt mycket.
Titeln är väldigt viktig och spelar stor roll, men din META-description har ingenting med din ranking att göra (mer eller mindre) :-) Påverkar visserligen din CTR i sökresultatet - men lägg din tid på annat såsom själva innehållet på sajten och ditt länkbygge. Vet inte vad mer jag kan säga utan att veta vilken sajt det gäller. Senast redigerad av Sweely den 2011-03-03 klockan 21:37 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Har även 00:03:50 ibland på mina sajter, så länge som besökarna stannar. Det är ganska mycket om jag själv får säga det, för en "ny sajt". Men hoppas väll på ändringar snart, mer inlänkar är påväg, ständigt. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Med tanke på sajtens unga ålder (< 1 mån) är det inte konstigt att den rankar lågt eller studsar omkring m.m.
När jag släpper ut en ny sajt på Googles bruna ängar så låter jag den ligga och mogna till sig ett tag. Jag skapar lite innehåll, 5-6 sidor, vid start och låter dessa indexeras genom 3-5 inlänkar. Sedan kan det dröja någon eller några månader innan jag tar upp arbetet med den. Har du bara en sajt så ha tålamod med den när den är så ny. Lägg istället tiden på att skapa innehåll. Offpage-optimeringen kan du lugna dig lite med till den är åtminstone några månader gammal. Ser man bara till att den har några inlänkar och blir indexerad från start så. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Men som du sa, sajten hoppar upp och ner, får nöta lite mera på detta med att fixa bättre content trots att jag har en bra grund. Hursomhelst , verkar det som att alla nya sajter svajar i serpen. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|