FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Priset är fortfarande på det låga 2000kr. Jag kommer dock släcka ner allt snart så vill du ha appen så skynda på. Jävligt bra pris!!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Gratis-kontot hos Heroku ger användaren en 5Mb databas, 100Mb utrymme, på andra sidan atlanten. Dynon (server) sätts även i sömn varje timme om siten inte används. Där efter tar det 8-10 sekunder att starta i gång den igen. Uppstarten sker automatiskt, men resulterar i att användaren som besöker siten måste vänta. Gratis-kontot ska med andra ord inte användas när projektet väl går live. Bas-paketet ligger på dryga $ 15 / månad, vilket räcker för små siter, alternativt siter som är optimerade. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag förnekar inte vad du säger men min app har legat på Heroku sedans förra sommaren och har inte haft några problem och jag har inte betalat dom någonting....så det är gratis i mina ögon. Annars är det ju upp till köparen om dom vill låta den ligga kvar eller flytta den. Att den ligger på andra sidan Atlanten gör ingenting. Världen är väldigt liten via fiber. Det är dock bara att surfa runt o använda sajterna jag använder appen till för att se själv om avståndet eller gratiskontot gör någon skillnad.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Här i från så har du laddningstider på drygt 2400 ms, allt över 500 ms är märkbart hos användaren. 2 sekunder resulterar förmodligen i att användaren lämnar siten innan den ens hinner ladda klart. Dessa två sekunder är bara tiden att upprätthålla en anslutning och ladda ner HTML-DOM:en, sedan tar det ett par sekunder för att ladda in bilder, css- och js-filer. Missförstå mig rätt; Heroku är jättebra, jag har själv använt dom som host för ett 10-tal projekt i snart ett år. Problemet är dock de höga priserna och pingtiderna över atlanten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Det går alltid att flytta appen väldigt lätt.....åtminstone från Heroku sidan.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Det har jag inget svar på tyvärr. Eftersom jag varit så nöjd med Heroku så har jag mest använt dom. Har du en virtuell server kan du ju installera Rails på den. Det var så jag körde innan Heroku.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Administationskostnaderna och underhållsarbetet för siten steg nu helt plötsligt från gratis till inte speciellt gratis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Givetvis..
|
||