FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det någon som har känt av det här? Blivit straffad?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det här ser bra ut tycker jag. Och Ett par av de siter som listade högt och sedan bara återgav sökreslutatet som en Eniro sponsrad länk har försvunnit. Sökte man på känga fick man en träff som egentligen bara gick till en "sökmotor" för eniro sponsrade länkar så företaget som fick träffen fick alltså betala för besökaren. Har två sådana siter som ser exakt likadana ut som skickar massor med dyr trafik till min hemsida. Jag antar att det är Eniros länkar. Sidorna ser exakt likadana ut alltså och gör man en whois på dem så finns det istort sett ingen information att få. Den ena använder dessutom en "felstavning" på en återförsäljare av den typen av produkter som domän.
Med tanke på hur eniros etik och moral ser ut i övrigt med sponsrade länkar skulle det inte förvåna mig ett dugg om det är de som ligger bakom dessa siter heller. Men det är får bli en annan tråd. Har en tvåårig relation med Eniro som jag kommer återge med mailkorrespondens och telefonsamtal från minnet när jag får lite tid över. Men som kontenta så jublar jag över googles ändringar såhär långt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Medlem
|
Tidigare sas det ju att du inte kan bli straffad för de inlänkar du har, men hur blir det nu?
Känns som om det kan missbrukas om du kan nedvärdera dina konkurrenter genom att skapa länkar som google uppfattar som köpta eller dåliga på något sätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tror helt klart att det är lättare att förstöra för andra nu. nackdelen med det hela.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ändringen har bara skett i USA än så länge.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det bästa vore ju om dessa länkar bara ignorerades för att förhindra det ni pratar om. Det blir ju en del straff i sig att man betalar för länkar som ändå inte ger något.
Om den nya algoritmen bara gäller USA så får vi väl skylla på slumpen att de där siterna jag pratade om försvunnit ned. Kanske har blivit rapporterade eller nått. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja, ändringen har bara rullats ut i US vilket måste innebära Google.com? Det är där jag sett förändringar. Ändringen kommer förövrigt till övriga områden, enligt inlägget.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Måste bara kommentera frasen "rent mjöl i påsen". Det finns väl ingen, bokstavligt talat ingen, webmaster som har en påse med 100% rent, KRAV-odlat, Svanen-märkt mjöl?
Om man inte skulle "manipulera sökresultaten" skulle man ju bara jobba off-page och sen hålla tummarna riktigt hårt att (efter att man submittat sidan till Google, vilket man förstås får göra) de som gör type-ins på sidan länkar till den från bloggar och webbsidor, alt att ens offlinemarknadsföring/Adwords genererar länkar. Sen tycker jag att det är otroligt bra att de gör den här uppdateringen för att få bort en massa black hat (=genmodifierat mjöl med asbest). |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag gillar uppdateringen. Den påverkar i min mening endast skräpsajter. Har stött på allt för många MFA-sajter enbart innehållande text från Wikipedia.
Lär inte få syn på några ändringar då allt mitt innehåll, på alla mina sajter, är unikt. Bara bra att det städas upp lite i sökresultatet - trots att det inte rullats ut i Sverige än. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag blev riktigt orolig ett tag efter jag hade läst denna tråd trots att jag visste att uppdateringen endast skulle gälla USA enligt Google. Hade nämnligen tappat 3000 besökare från torsdagen till fredagen.. Men som "tur" var berodde det på ett fel på sidan.
Tips: Glöm aldrig att sätta CURLOPT_CONNECTTIMEOUT om ni använder CURL.. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|