FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Min högst personliga åsikt och mitt råd utan att veta er nisch är att lägga tiden på affärerna istället för det du håller på med just nu. Först tjäna pengar, sen utgifter... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du har berättat massor om vilka reklamprylar du ska ha men inte ett ord om vilken verksamhet du ska bedriva, det är "verksamheten" som är 100% av dina intäkter, vad ska företaget göra? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
På en mässa ska du ju i första hand satsa på att ha något att presentera, så lägg de pengarna ni har på att utveckla er idé och tillverka en prototyp eller likande.
På en UF-mässa lär det ju inte vara någon som förväntar sig att man ska få massa reklamprylar ifrån företagen. Visitkort/fylers är självklart bra att ha så att man kan dela ut så att de kommer ihåg er, men ni ska inte behöva lägga 1 600 kr på det. Kan ni inte bara skriva ut små visitkort/flyers på skrivaren i skolan? Jag gissar att de har satt gränsen till för riskkapital till 250 kr för att alla ska ha lika förutsättningar att lyckas på mässan. De som har rika föräldrar ska inte kunna köpa sig framgång utan det ska vara entreprenörerna och deras idéer som tävlar emot varandra, inte vem som kan skrapa ihop mest pengar till schyssta reklamprylar och en schysst monter. På grund av detta är jag också tveksam till om det är okej att låna pengar till detta. Bottomline: Satsa på er produkt/idé och var pålästa och engagerade i den på mässan. Ingen förväntar sig flashiga reklamprylar där. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
UF är, på gott och ont, blodigt allvar idag. Några kopierade visitkort från skolans kopiator är nog inte att rekommendera.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|