| FAQ |
| Kalender |
|
|
#11 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Undvik AMD ..Förvisso billigt. Köp Core i7..
Citat:
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#12 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#13 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Sen Intel släppte sin Core2Duo så började de springa i cirklar runt AMD och jag
har faktiskt inte ens tittat på AMD på sistone. Jag betalar hellre lite extra för något jag vet fungerar. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#14 | ||
|
|||
|
Flitig postare
|
Citat:
Intel I-serie är även en nyare generation än vad AMD har ute på marknaden nu, så där går det tyvärr inte att jämföra direkt. Men AMD Phenom konkurrerar väldigt bra mot Core2Duo och Core2Quad och är avsevärt mycket billigare. Sen har du sexkärninga Phenoms som även dem är riktigt najs för dess låga pris. Sen att AMD inte byter sockeldesign hela tiden måste ju även det anses som ett plus, du kan enkelt uppgradera din CPU när en ny generation kommer ut, ev. kan du behöva uppdatera firmwaren på moderkortet men det är enkelt gjort. Jag förstår att vissa föredrar ett visst märke, men att påstå att det andra bara är totalt skit tycker jag man inte ska göra, utan att vara speciellt insatt
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#15 | |||
|
||||
|
Mycket flitig postare
|
Håller med. Jag kör en AMD propp (x4) som är klockad till 4gHz, funkar hur fint som helst. Visserligen har jag inte mer pengar i plånboken, då jag spenderade "överskottet" (som jag fick på att välja en AMD) på ett saftigare grafikkort istället
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
|
|