Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

City Network + Prestashop = INTE fungerar! :(

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-12-19, 13:25 #1
UnikGrafik UnikGrafik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
UnikGrafik UnikGrafik är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2008
Thumbs down City Network + Prestashop = INTE fungerar! :(

För ett par dagar sedan installerade jag Prestashop (v. 1.3.3 och 1.4 beta) på mitt nya konto på City Network. Innan dessa hade jag 3 stycken Prestashops butiker på Bineros konto. Som bekant är Binero mega segt nuförtiden och med laddningstid på 16 sekunder på webshopens startsidan bestämde jag mig för att leta efter nytt webhotell för att hosta mina webshopar (notera att det rör sig om små nystartade nischade butiker med ca 15 produkter som drivs på hobby-basis).

Till min stora glädje såg jag .nu-kampanj på CN och öppnade ett konto för att testa deras hastigheter samt supporten.

Tyvärr har City Networks support och system stupat innan mållinjen. Installationen av Prestashop gick bra MEN jag KAN INTE LOGGA IN på Prestashops admin (back-office) då Prestashop klagar på den URL den får från City Networks server. Prestashopen är installerad på en temporär domän, men samma fel dyker upp även när jag har gjort installation på en aktiv domän. Både Prestashop 1.3.3. och 1.4 ger samma fel, dvs man inte kan logga in på back-office.

Front-end av butiken funkar, man se produkter, handla MEN man kan inte logga in på Back-office, vilket gör att man inte kan driva butiken.

Felmeddelande:

Path is not the same between your browser and you server :

- Server:
storage/content/04/100304/cn133.xxx.se/public_html/admin123/login.php

- Browser:
~100304/cn133.xxx.se/public_html/admin123/login.php

Jag har kontaktat CN support och sagt varför får detta fel när identiska installationer fungerar på Binero som har samma leverantör till deras webhotell admin panel. I mina ögon tyder det på någon inställning i deras panelen som gör att pathen-isntällningar ställer till och gör att inloggningen inte funkar.

Till svar fick jag bla. att jag skall byta till Windows miljö (men hallå jag gör ju phpbaserad system!!) eller gå in i Prestashop core filer (index.php) och bortkommentera felet... ja alltså inte så konstruktiva lösningar förstår ni

Letade efter svar på Prestashop forum men där finns inte heller bra lösningar förutom att byta webhotell till någon som returerer korrekt URL istället.
Jag vill helst stanna hos City Network då jag märkte att deras servrar är snabbare, starsidan laddas på hela 5 sekunder jämgört med 16 på Binero.

Min fråga är om någon av er har en Prestashop installerad på City Network, och om har råkat för samma fel och hur har så fall löst det.

All hjälp uppskattas! Tack på förhand!
UnikGrafik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017