FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Självfallet. Google har förlorat en del rättsfall och vunnit andra. Google är ett fantastiskt företag på många sätt och vis men det finns mycket man kan ogilla också.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det där gör mig ursinnig.
Jag har inte något emot att kriminella spöas, piskas, låses in i djupa grottor där man häller kokhet vatten på dom. Men innan det skett en DOM så är man oskyldig. Man borde kunna stämma ICAN och om NicSE skulle göra samma sak skulle jag spränga dom i luften |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
detta gäller för övrigt alla som har domäner hos amerikanska registrars
![]() Och vi har inte många svenska icann accredientierade registrars ![]() ska inte säga de jag vet använder amerikanska då jag inte vet mer än några av de större av våra webbhotell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hoppas att alla som laddar ner någonting över huvud taget får åtminstoen 20 års fängelse. Ända sedan omkring 2000 så har copyright-lagarna totalt luckats upp av ondskufulla användare.
Alla som klagar på att någon använder deras Wordpress-skin verkar helt oberörda av att brottlingar spelar in och sedan delar ut TV-avsnitt utan ägarnas tillstånd. Internet är för tillfället laglöst land där civilisationen försöker att komma in. Förhoppningsvis så vinner civilisationen för laglösheten och anarkin som för tillfället råder. Vill du se eller använda någonting - Betala den som skapat vad det du vill se eller använda! Annars är ni inte bättre än Al Capone eller vilken annan gangster som fanns före Internet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Citat:
![]() Du måste avsluta sådana inlägg med </ironi>, annars kan endel användare tro att du är allvarlig. För det finns mycket skit på internet och internet används till många tvivelaktiga saker(terrorism, människosmuggling, prostitution, kriminalitet, pedofili, etc). Men om jag laddar ner en cd-skiva online eller får en kopia av min polare(vilket är lagligt) känns ju inte helt avgörande för om internet ska anses civiliserat eller ej? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Siezing a domain is like siezing an address. Pointless. The evidene is on the servers. Without the evidence it's pointless to get a warrant.
Read more: http://news.cnet.com/8301-1023_3-200...#ixzz16kNBdpfR |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
LIST OF DOMAIN NAMES SEIZED BY ICE
1. 2009jerseys.com 2. 51607.com 3. amoyhy.com 4. b2corder.com 5. bishoe.com 6. borntrade.com 7. borntrade.net 8. boxedtvseries.com 9. boxset4less.com 10. boxsetseries.com 11. burberryoutletshop.com 12. burberryoutlet-us.com 13. cartoon77.com 14. cheapscarfshop.com 15. coachoutletfactory.com 16. dajaz1.com 17. discountscarvesonsale.com 18. dvdcollectionsale.com 19. dvdcollects.com 20. dvdorderonline.com 21. dvdprostore.com 22. dvdscollection.com 23. dvdsetcollection.com 24. dvdsetonline.com 25. dvdsuperdeal.com 26. eluxury-outlet.com 27. getdvdset.com 28. gofactoryoutlet.com 29. golfstaring.com 30. golfwholesale18.com 31. handbag9.com 32. handbagcom.com 33. handsbagpop.com 34. icqshoes.com 35. ipodnanouk.com 36. jersey-china.com 37. jerseyclubhouse.com 38. jordansbox.com 39. lifetimereplicas.com 40. louis-vuitton-outlet-store.com 41. louisvuittonoutletstore4u.com 42. louisvuittonoutletstores2u.com 43. lv-outlets.com 44. lv-outlets.net 45. lv-outletstore.com 46. massnike.com 47. merrytimberland.com 48. mycollects.com 49. mydreamwatches.com 50. mygolfwholesale.com 51. mytend.com 52. nfljerseysupply.com 53. nibdvd.com 54. nystylerolex.com 55. odvdo.com 56. oebags.com 57. onsmash.com 58. overbestmall.com 59. rapgodfathers.com 60. realtimberland.com 61. rmx4u.com 62. scarfonlineshop.com 63. scarvesviponsale.com 64. shawl-stor.com 65. silkscarfonsale.com 66. silkscarf-shop.com 67. skyergolf.com 68. sohob2b.com 69. sohob2c.com 70. storeofeast.com 71. stuff-trade.com 72. sunglasses-mall.com Page 2 of 2 73. sunogolf.com 74. tbl-sports.com 75. thelouisvuittonoutlet.com 76. throwbackguy.com 77. tieonsale.com 78. timberlandlike.com 79. topabuy.com 80. torrent-finder.com 81. usaburberryscarf.com 82. usaoutlets.net här är listan över beslagtagna domäner än så länge. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Känns ju som en massa skräp man lika gärna kan vara utan
![]()
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Förutom att jag tycker det är helt SJUKT att utvecklingen i USA är att de tar kontroll över internet efter sina egna värderingar där PENGAR är allt!
Så är det jag stör mig mest på att en Amerikansk myndighet med de befogenheterna lägger ner skattemiljarder (notera INTE företagens pengar.. utan folkets) på att jaga småbovar som varken direkt eller indirekt orsakar större skada för människor. De hade kunnat jaga den hårda brottsligheten och de stora organisationerna som faktiskt anlitar/tvingar kompentent it personal att göra grova brott. Du tror väl inte att det är datanördar som gör DDos attacker på spelbolag som helägs av en mindre grupp människor? Om de inte betalar så är det inte bara så att siten fortsätter få attacker utan de skadar ägarens familj/vänner... tills de betalar. Det är inte påhitt utan finns dokumenterat.. google is your friend. Så att jaga dessa OCH att snedvrida internets frihet till makt av eget intresse är förkastligt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|