Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Blogg på sidan eller som satellit?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-24, 19:47 #11
CarlBengtsson CarlBengtsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2010
CarlBengtsson CarlBengtsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Tänk över vad som är syftet med bloggen. Det är lite antingen eller beroende på vad man vill få ut av den.

Vill man skicka länkkraft till huvudsajten är en egen domän helt klart det bästa alternativet.

Tror man att bloggen kommer attrahera många att länka till den så tycker jag det är bäst att lägga den i en mapp. Vill man "utöka" huvudsajten med mer innehåll så är även mapp att föredra.

Subdomän skulle man kunna säga är ett mellanting. Den behandlas inte riktigt som en egen domän, men ger inte inte heller lika stora fördelar när man länkar till huvuddomänen.
Tack för ett uttömmande svar! Tror det kommer bli en blogg som många länkar till så på så vis är ju katalog perfekt MEN:
Sidan har idag redan väldigt mycket innehåll, mycket riktat mot vårt viktigaste sökord. Finns det en risk att vi tappar på detta väldigt viktiga sökord om vi "späder" ut allt innehåll med mer brödtext från vår blogg? Eller kommer det bara gynna oss att få mer generellt innehåll och högre PR?

Tänker vad som blir bäst, en sida med väldigt "smalt" innehåll mot ett sökord eller en större sida med högre PR men också mycket mer blandat innehåll och kanske bara ett par undersidor inriktade på just det sökordet?

Wikipedia, Aftonbladet osv. har ju extremt varierande innehåll, väldigt bra PR och rankas ofta högt. Känns som jag svarar på min egen fråga här men tänker det är bäst att se vad ni har att säga så man inte är helt ute och cyklar
CarlBengtsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017