Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Frågor angående xml-sitemaps

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-13, 20:52 #11
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
http://www.sitemaps.org/protocol.php#index

Har man så pass många sidor så är det nog bra att använda lastmod och lägga de som uppdaterats separat. Huruvida Google har intresse av att indexera alla sidor på en sådan sajt är en annan femma. Känns som det inte är särskilt mycket unikt material?
Tack.
En googlesökning med site: ger hur som helst över en miljon träffar så något fungerar. Men om jag går in i webmaster tools står det att endast knappt 100 url:er söks igenom per dag.

Men det jag är rädd för är att jag kan förlora ranking på de url:er som inte finns med i en eventuell sitemap jag skapar . Det vill säga de jag nu får massor med besökare på men som inte kommer att få plats med tanke på att det rör sig om så många sidor. Om jag har en sitemap över endast tex senaste 5000 inläggen. Är det en smart ide?
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-13, 21:13 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Tack.
En googlesökning med site: ger hur som helst över en miljon träffar så något fungerar. Men om jag går in i webmaster tools står det att endast knappt 100 url:er söks igenom per dag.

Men det jag är rädd för är att jag kan förlora ranking på de url:er som inte finns med i en eventuell sitemap jag skapar . Det vill säga de jag nu får massor med besökare på men som inte kommer att få plats med tanke på att det rör sig om så många sidor. Om jag har en sitemap över endast tex senaste 5000 inläggen. Är det en smart ide?
Jag menade inte att du endast skulle ha med de senaste uppdaterade men att du skulle skilja dessa från övriga. Man ska inte kunna förlora något på att ha en sitemap men jag gör det normalt sett inte ifall Google ändå indexerar en sajt utan problem vilket oftast är fallet.

Att endast 100 söks igenom varje dag har förmodligen att göra med hur Google värderat sajten (när det är så pass många sidor så är det förmodligen många som inte värderas särskilt högt) och hur ofta sidorna uppdateras.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017