FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ska man ha helt redundant krävs 2 lådor som man kör mirror mellan. Men vad jag vet så kör Binero inget FC utan NFS till NetApp på IP nivå till lagringen. |
||
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hehe, då kan man lika gärna köra Windows server eller LInux om man ska köra NFS på NetApp ![]() |
|||
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Vårt HP san fick lite spunk för en månad sedan, de har dubbla kontrollers osv osv, men på nått vänster lyckades båda kontrollerna haverera, vilket medför totalkaos :P fast den självläkte genom omboot så var bara några minuter, men alla system fick sina diskar unmountade på köpet så de var lite otrevligt. Men skönt att inte själva sanet dog. Men självklart hade man tape backup men de gör inte saken så mycket trevligare. Kollar man på HP's speccar under avail: # Dual redundant controllers # hot pluggable power supplies # fans # cache batteries # I/O modules # environmental monitoring units # disks # power distribution units # embedded switches De var de nyare san'et också, de äldre som har typ 6år på nacken har aldrig hickat på samma vis, bara 1 disk som har dött också, hp de med. Senast redigerad av BarateaU den 2010-11-08 klockan 12:47 |
|||
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Grrrrr, jag satt och fixade med ett WP tema när det hände. Första tanke var nu har jag sabbat allt vad jag gjort, senaste backupen var vid 4 tiden i morse. Senaste felmeddelandet låter ju inte så muntert så det är kanske lika bra att ge sig och gå ut i kylan istället.
Fast de var snabba att komma ut på twitter, snyggt! Adressen till driftbloggen vet jag inte var jag har så dit hade jag inte tagit mig i första taget. |
|||
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
uppe igen nu
|
|||
![]() |