FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Anledningen till att .nu har fått det genomslag det har är att det var krångligt och i vissa fall godtyckligt vem som kunde registrera vad under .se.
Jag har ett par .nu-domäner, men det kommer snarare i tredje hand som alternativ. Jag kör på .se för sverige och .com eller .net internationellt om jag får välja. Nu blir oftast i form av skyddsregistrering.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det är snarare så att reaktionerna kommer av att du ältar samma sak in absurdum. Det finns ingen som helst risk att .nu skulle ta tillbaka domäner för de stora svenska namn som finns bakom en del tjänster på .nu-domäner. Om du räknar antalet registrerade domäner och antalet personer som råkat ut för något sådant så kan du förhoppningsvis dra lite vettiga slutsatser utan att centrera dessa kring dig själv.
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Administratör
|
Att ha .nu utan att ha motsvarande domän under .se är nog inte så lyckat i längden. (undantaget 1 letters och [cctld].nu). .com på svenska marknaden känns passé.
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag kommer nog att köra på .se
Tack för alla svar! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
VIP
|
.NU kan vara ett prisvärt alternativ, men tråkigt att tappa trafik till .SE. Rankingsmässigt så är det helt klart något sämre, men när inlänkarna börjar komma på allvar så märks det allt mindre med tiden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Gillar faktiskt .nu lika mycket som .se =)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det beror nog lite på namnet ifråga. Verb i imperativ kan nog fungera bra även utan .se.
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är väl relativt få sidor som har lyckats riktigt bra med .nu i namnet.
tv.nu som redan är nämnt är givetvis det stora dragplåstret men även klassikern skrivihop.nu är värd att nämnas. Men ska manha en seriös framtoning så anser jag att .se är att föredra i alla lägen. Det räcker ju med att besöka respektive toppdomäns förstasida för att se vilka som ger en seriösare framtoning. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |