FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
för nu hitta jag att "ack. preliminärskatt" står med i lönespecen men inte något om Pensionen. en fråga till: "Ska du redovisa moms i din inkomstdeklaration lämnar du uppgift om din beräknade moms här. Ange företagets beräknade utgående och ingående moms Utgående moms som redovisas i inkomstdeklaration: __________________________ Ingående moms som redovisas i inkomstdeklaration:___________________________ " ska jag redovisa moms? :S Senast redigerad av nabil_akhlaque den 2010-09-22 klockan 16:09 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Jag vill minnas att det steget du är vid är där man radar upp alla andra inkomster man har (därav att dom undrar över din lön). Vissa pensionärer kanske har någon sysselsättning (eller har gått i pension samma år) och därför har både lön och pension ett år. Jag tror faktiskt att det är det dom är ute efter. Så om du inte är pensionär så har du nog inget att fylla i där. Jag tror INTE att det rör inbetalad pension (tjänstepension, privat sparande m.m.). Jag kan ju ha fel, men det är vad jag tror och vill minnas från registreringen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Privat pensionssparande ligger i en separat ruta som man ska fylla i om man
sparar i en IPS. |
||