Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero/One???

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-27, 09:44 #11
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Förr hade jag sagt Binero tveklöst. Efter tusen olika problem så kan jag idag inte rekommendera Binero med gott samvete. Jag har fått felaktiga fakturor, domäner har försvunnit från kontrollpaneler, kontrollpanelerna funkar inte (den "nya är inte mycket bättre kan jag säga), dom har tagit betalt för domäner som dom inte lyckats registrera m.m. m.m.

Jag har fått bra och personlig service av min kontaktperson där som verkligen gjort sitt yttersta för att hjälpa till, men det hjälper inte då kontrollpanelerna var obrukbara och jag inte kunde administrera mitt konto eller lita på att övriga system fungerade som dom skulle. Det gick till den absurda graden att precis varje gång jag skulle göra något som hade med Binero att göra så blev det något fel.

Jag har haft en site på one.com i ett par år (inte längre dock) och aldrig haft något att klaga på om man bara vill ha ett enkelt webbhotell utan några avancerade inställningar. Det är ett billigt budgethotell men systemen verkar fungera bra, och supporten har även den varit bra.

Behöver du ha flera domäner på samma konto så är Loopia valet i dagsläget.

Senast redigerad av gfors den 2010-08-27 klockan 09:46
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-27, 14:03 #12
Tobbe! Tobbe! är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 176
Tobbe! Tobbe! är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 176
Då tror jag det blir One till att börja med, sedan kan jag väl prova Binero, om inte One uppfyller mina krav. Loopia litar jag tyvärr inte på i dagsläget. Kan alltid hända att jag ändrar mig, men nu till att börja med tar jag One.
Tobbe! är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-27, 14:37 #13
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 263
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 263
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar G Visa inlägg
Nu får du nog räkna om 3 domäner hos one.com borde ju rimligtvis kosta 1062:- första året och 717:- kommande år.
Ja det gjorde jag, men ska jag ha konto hos one.com måste jag ha det dyraste kontot - för att komma lite närmare "långt ifrån" bineros utrymme = 45:- i månaden. En Se domän kostar hos one.com 95:- (såg att jag skrev 99:- i ekvationen, fel av mig) för ett år. Startavgiften är på 115:- (en gång) och sen har jag 3 domäner.

Domäner, 3*95 = 285:-
Startavgift 115*3 = 345:-
Konto, 45*12*3 = 1620:-
-----------------------------
= 2250:-

Edit: Däremot drog jag bara av 115:- vilket igenligen skulle vara -(115*3). = 1905:- för andra året.
Edit#2: Blir i detta fall billigare med one.com, men som sagt erbjuder binero så mycket mer så jag är nöjd ändå. Kommer snart skaffa fler domäner så det jämnar ut sig då

Senast redigerad av Vebut den 2010-08-27 klockan 14:47
Vebut är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-27, 16:24 #14
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Ta en titt på www.allawebbhotell.com eller www.webbhotelljury.se annars
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-27, 17:12 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Välj absolut INTE One om du vill slippa problem vid flytt, med support etc. Binero är ett betydligt bättre val men de har som sagt var haft en oacceptabelt skakig kontrollpanel som drabbat många på det ena eller andra sättet och står väl inför ett vägskäl just nu. Surftown och City Network fungerar också fint tycker jag, varken överdrivet bra eller dåliga. Loopia har till skillnad från Binero alltid haft en superstabil kontrollpanel som fungerat alldeles utmärkt men å andra sidan har de haft oacceptabla driftsproblem under senare år. Lite pest eller kolera i den svenska webbhotellbranschen just nu Jag skulle nog själv valt ett av de mellanstora webbhotellen i väntan på att Binero och Loopia skärper till sig. De lovar en hel del men har ännu inte nått fram till målet.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-08-27 klockan 17:20
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-27, 19:19 #16
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe! Visa inlägg
Hej!
Jag ska köpa ett nytt webbhotell.
Jag undrar, vilket av dessa webbhotell rekommenderar ni?

http://www.binero.se eller http://www.one.com

Eller någon annan under 70 kr månaden`?

Jag är ganska oproffesionell, kan endast koda HTML, osv.
Kan inget om databaser osv.
Om du inte kan välja mellan att KÖPA Binero eller One.com så borde väl priset för båda hamna på runt 10-15 Miljoner Svenska Kronor (kanske mer), de har båda 10-tusentals kunder. Binero satsar på mer service än One.com som har ett mer budget-perskpektiv.

(OBS!!! Jag läste faktiskt vad det stod i frågan, garvade så jag höll på att trilla av stolen, det är fantastiskt vad ett enda ord kan förändra betydelsen av en mening... :-) )

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-08-27 klockan 19:28
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-28, 03:25 #17
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Om du inte kan välja mellan att KÖPA Binero eller One.com så borde väl priset för båda hamna på runt 10-15 Miljoner Svenska Kronor (kanske mer), de har båda 10-tusentals kunder. Binero satsar på mer service än One.com som har ett mer budget-perskpektiv.

(OBS!!! Jag läste faktiskt vad det stod i frågan, garvade så jag höll på att trilla av stolen, det är fantastiskt vad ett enda ord kan förändra betydelsen av en mening... :-) )
I like!!! Tummen upp Conny
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-28, 11:56 #18
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Välj absolut INTE One om du vill slippa problem vid flytt, med support etc.
Skojar du? Jag har själv flyttat otaligt antal kunder från one.com till andra webbhotell och det har alltid fungerat jättebra:
1. Starta chatt med supporten, de skickar en uppsägningslänk
2. Efter att ha sagt upp domänen, skicka mail till [email protected] och fråga efter AUTH-ID koden
3. Ange koden på nya stället - klart!

Supporten har också alltid funkar bra, det tar lite tid att få svar via mail men är det enklare ärenden fungerar chatten klockrent.
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-28, 12:22 #19
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Skojar du? Jag har själv flyttat otaligt antal kunder från one.com till andra webbhotell och det har alltid fungerat jättebra:
1. Starta chatt med supporten, de skickar en uppsägningslänk
2. Efter att ha sagt upp domänen, skicka mail till [email protected] och fråga efter AUTH-ID koden
3. Ange koden på nya stället - klart!

Supporten har också alltid funkar bra, det tar lite tid att få svar via mail men är det enklare ärenden fungerar chatten klockrent.
Håller med, fungerade hur smidigt som helst när jag gjort en flytt. Även överlåtelse av ett helt konto fungerade super. Vilket är mer än jag kan säga om när jag försökt flytta saker till/från Binero.

One.com är ett riktigt budgethotell, men jag har då alltid varit nöjd där även om dom inte har lika avancerade alternativ som typ Loopia (vilka i dagsläget är överlägset bästa Svenska alternativet).
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-28, 12:46 #20
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av jayzee Visa inlägg
Skojar du? Jag har själv flyttat otaligt antal kunder från one.com till andra webbhotell och det har alltid fungerat jättebra:
1. Starta chatt med supporten, de skickar en uppsägningslänk
2. Efter att ha sagt upp domänen, skicka mail till [email protected] och fråga efter AUTH-ID koden
3. Ange koden på nya stället - klart!

Supporten har också alltid funkar bra, det tar lite tid att få svar via mail men är det enklare ärenden fungerar chatten klockrent.
Möjligt att det blivit bättre på senare tid men hur som helst är det ett webbhotell med alltför många begränsningar. Att du flyttat otaliga kunder därifrån är väl kanske inte ett gott tecken
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017