FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
skulle även uppskatta lite feedback på designen samt fälgvalet, tack..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Nykomling
|
ok, nu till en fråga...
jag har börjat få in lite trafik nu, men det är inte många annonser som läggs in varför? jag har fått en massa sponsorer, som sponsrar telefoner, kablar, laddare dvs nästan allt inom mobil-kategorin... nu vill jag ge borde dessa men det verkar inte vara många som tävlar... för att ingå i tävlingen behöver man endast lägga ut en mobil till salu på sidan.. så till min fråga? varför lägger tävlar inte många? 1. tävlingen är otydligt 2. för bra för att vara sant 3. andra orsaker skulle även vilja ha tips på hur jag skulle kunna förbättra samt locka fler till att tävla (lägga in annonser) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om jag förstod dig rätt så är "lägg in annons på sidan" = "deltagande i tävlingen", och det går inte att tävla utan att annonsera.
Problemet då kanske inte är just tävlingen, utan att folk helt enkelt inte har en mobil att sälja, alternativt inte vill annonsera på sidan? Det är ju en trevlig bonus att vara med i utlottningen, men jag tror inte att någon lägger ut en annons enbart för tävlingen. Har man en mobil att sälja så lägger man ut den, tävlingen är bara något extra. Ditt problem är inte att folk inte är med i tävlingen, ditt problem är att folk inte annonserar ut sina mobiler... Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
För att ha en tävling, måste man ha ett tävlingsmoment.
För att ha utlottning måste man ha tillstånd av lotteriinspektionen. Personligen tycker jag att kombinationen att man är med i en utlottning/tävling för att man lägger in annons känns tveksam. Jag menar, får man in 100% riktiga, seriösa annonser av personer som verkligen vill sälja sina mobiler? Om man inte riktigt är säker på det, så blir det lätt badwill. Bara några tankar... Senast redigerad av Blomsterpassion den 2010-08-06 klockan 17:40 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Medlem
|
Om man kollar på annonssidorna så radas ju informationen upp utan något egentligen fokus. Varför inte göra en uppdelning mellan information om produkten, och information om säljaren? De flesta som skumläser antagligen, och då är ju kontaktinformation bara i vägen.
Jämför http://i38.tinypic.com/23mn9rp.png med http://i34.tinypic.com/zmxppu.png. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Skulle vara bättre med "friendly urls", istället för sådana:
default.aspx?page=adDescription&id=4a7bf5d9a04449d fa6a9ea1ead4d4cc5 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
På varje sida för varje annons arbetar du med ganska mycket tomt utrymme, se t.e.x http://www.ilovemobiler.se/default.a...2994f5c72402cf . Här skulle du kunna göra en uppdradning av detaljerad information, t.e.x som blocket har på bilar, men självklart för mobiler. T.e.x ålder, version, modell, version på systemet osv.
De flesta har bara lagt in en bild på sin annons, erbjuda funktionen att ladda upp flera bilder? Skit i kartan, släng fram en sökruta direkt. Irriterande att behöva välja län när mobiltelefoner är just en sådan vara som man kan skicka med rimligt pris. Din reklam känns inte sådär jätte super relevant heller. Har inte Telia (via tradedoubler?) någon iphone 4a kampanj? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Mobil.se och M3 "rekommenderar" vart hittar jag dessa rekommendationer?
Man vill gärna se hur de kommer sig att de rekommenderar och inte bara en bild. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Nykomling
|
tackar för all feedback... ska ta tag i det så fort jag får lite tid...
spec tack till "Santos", gillade verkligen din ide... ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|