FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
re
![]() Taskig konkurrens när ett företag vill sälja med vinst? Jag kanske bara är konstig - men att sälja med förlust eller till inköpspris tycker jag är jäkligt dålig business. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
"Vår idé är och har alltid varit att sälja domännamn till självkostnadspris." För övrigt är väl gängse definition av fenomenet "taskig konkurrens" inte att ett företag vill sälja med (stor) vinst, utan att de ostört kan göra dito. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur vet du deras inköpspriser?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag läser.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Ahh, missade det.
Antar att Loopia försöker ta igen det dom förlorar på .se mfl på .net. Lär ju som någon skrev vara svårt att få det att gå runt om man säljer allt till förlust. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Man räknar med att en viss procent av domänkunderna efter ett tag vill komplettera med andra tjänster som e-post och webbhotell och på så sätt tjänar man i slutändan ändå pengar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Citat:
Då kan de väl inte höja priserna på domännamn av andra anledningar än att deras kostnader för t.ex. administration och drift ökar? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kw_wasabi, jo du har nog rätt, min kommentar var mest tänkt att röra sub-registrarer som förlorar pengar på att vara så billig som dom är, jag ser därav gärna att priserna går upp, dessutom tror jag att det blir mindre name-squating om priserna går upp några %. Jag hade inte haft något emot om domänerna kostade runt 150-200kr, det är fortfarande ingen summa om du har en bra tanke för domänen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
Citat:
Ibland vill man ha ett lager med outvecklade domäner för att man tror på domännamnet men inte har tid att utveckla någon sajt eller tjänst. Inte heller där är 200 kr så mycket men har man 20 st på lager så är det ändå 4000 kr extra per år. Så av helt egoistiska skäl vill jag såklart att de ska vara så billiga som möjligt ![]() Det som dök upp senare i tråden är dock intresseant. Att Loopia säger sig sälja till självkostnadspris trots att mycket tyder på att de registrerar .com för 53,50 kr ($7,34). De skulle därmed kunnat behålla priset på 59 kr och ändå ligga över självkostnadspris. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|