Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Konsekvenser vid brutet avtal

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-12, 15:59 #11
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Citerar lagboken:

Riktig trafik eller ej, så betalar och förväntar sig annonsören att trafik ska komma från en överenskommen källa. Ändrar du denna, oavsett metod, utan annonsörens medgivande så är det solklart bedrägeri.

Om det nu är kvalitetstrafik som du antyder kan du kontakta annonsören, de kommer med glädje godkänna detta.
Har kontaktat Affilator nu som sagt så får jag se vad de svarar. Om de inte tillåter det så kan jag inte göra så mycket. Men jag tror dock på ett positivt svar.

Mvh
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-12, 17:49 #12
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Menox Visa inlägg
Okej!
Men att man anmäler sig till ett program, mixar lite så man kan posta länken i sina facebooksidor och sedan strömmar in trafik är väl inget allvarligt?
Det är inte för inte som affiliaten har tagit med ett förbud av åtgärder i avtalet, du kan inte ensidigt tycka att "det var väl inte så viktigt". Har du gått med på avtalet så gäller HELA avtalet i lika stor omfattning.

Vill du ändra en skrivning så måste du ta upp det med motparten och förhandla om det. Alla avtal går att förhandla om. Men det gäller att skaffa sig något att föhandla med. Exempelvis om du har stora intäkter så affiliaten tjänar stora pengar på din verksamhet då kan det vara lättare för dem att godkänna alternativa lösningar.

Men när det gäller just affiliates så har affiliaten ett avtal även med de som annonserar och betalar för annonserna. Det är alltså tre oberoende parter som är involverade och alla avtal måste följas. Så om du vill ha en förändring av avtalet så måste det även förhandlas på andra sidan och det är mindre troligt att affiliaten göra om en tjänst bara för att en liten "plutt"-företagare vill det.

Men man måste försöka förhandla eller efterfråga en helt ny tjänst som gör precis det du vill, annars kan man inte lyckas.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-12, 17:51 #13

Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Du kan visst bli dömd av brottsbalken, beroende på vad du nu gör så kan du bli dömd för bedrägligt beteende alternativt bedrägeri.

Om du skulle lura dig till pengar på falska klick eller på helt fula sätt.

Detta om du gör det medvetet, annars är det väl värsta som kan hända dom stämmer dig och drar det som civilmål.
Mitt fel, helt riktigt att man kan göra sig skyldig till bedrägeri som du skriver, "tänkte inte på det"....
Oläst 2010-06-12, 17:54 #14

Citat:
Har kontaktat Affilator nu som sagt så får jag se vad de svarar. Om de inte tillåter det så kan jag inte göra så mycket. Men jag tror dock på ett positivt svar.

Mvh
Om de har ett uttryckligt förbud mot detta i sitt avtal så ska du inte ha för stora förhoppningar om ett positivt svar, skrivningen finns där av en anledning.
Oläst 2010-06-13, 00:43 #15
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2010
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Hej!
Jag undrar lite kort om vad som händer om man skulle bryta mot ett avtal hos t.ex Affilator?

Nu menar jag inte grova brott såsom urkundsförfalskning utan snarare om man skulle annonsera på ett sätt som de inte vill, medvetet eller ej.

Jag tror att det värsta som kan hända är en avstängning från sidan i fråga. Men jag är inte säker. Vad säger ni?
Enligt lagboken så kan man ju som andra säger få lite problem, dock så måste det vara ganska stora "skador"(belopp) för att det ska vara värt för den drabbade parten att dra det i domstol, det tar ju lite tid, och tid är pengar Såvida de inte vill statuera ett exempel och man råkar vara den som får vara exemplet, det vanliga är nog att avtalet bara rivs.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017