FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
En likviditet på 200% är i överkant om man har 0 anställda men det är min personliga åsikt. Hur ekonomer räknar och tycker är en helt annan sak.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
|
Citat:
Har man längre kredittid till kunder så ökar kravet på likviditet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
|
Jo men med 0 anställda i ett konsultbolag så borde den största kostnaden vara ägaren dvs. en själv och därmed tämligen flexibel.
EDIT: Eller har jag fel att det i kortfristiga skulder ingår lön och föreslagen utdelning? Senast redigerad av Westman den 2010-06-07 klockan 14:49 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Vill återigen passa på att förtydliga att jag inte på något sätt har kännedom eller misstankar om att det skulle vara något fel på iPeer, utan det var enbart en fundering om någon hört något utifrån att det verkar hänt lite i bolaget. Bara så jag inte oavsiktligt råkar svartmåla vad som verkar vara en bra hostingleverantör.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Dumpningen av löner till 16.000 per år på 14 anställda och insättning av nya lån ser lite skumt ut dock.
Jobbar alla svart nu? Flytta till annat bolag? Utomlands? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Sådana slutsatser kan man inte dra rätt upp och ner. Om du är tex. anställd i Svensk bolag eller utländsk bolag ska du betala svensk skatt om du bor i Sverige (mer än 300 dagar eller vad det är). Är du bosatt utomlands och är anställd i utländskt bolag betalar du gällande skatt i det landet, dvs ingen dubbelbeskattning.
Senast redigerad av Danielos den 2010-06-07 klockan 16:12 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför försöker alla leka mini poilser? Om du är osäker på Ipeer ta någon annan leverantör eller varför inte testa deras tjänst gratis som de verkar erbjuda?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Får jag fråga på vilket sätt det skulle hjälpa? Det här har ju ingenting att göra med hur bra tjänsten fungerar utan man vill veta att det är ett stabilt och seriöst bolag som ligger bakom.
![]() |
Svara |
|
|