Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

png transparens

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-03, 12:45 #11
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
ooskar ooskar är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt Visa inlägg
Om man definerar en doctype, och håller sig till de regler den har, så kommer sidan inte att se skit ut i IE6.

Att IE6 inte stödjer alfakanal i png-bilder är ju ett problem, men att bilderna får en ljusblå bakgrund gör oftast inte att sidan ser skit ut, även om det är långt ifrån snyggt. IE6 användare kan inte vara helt ovan med att det ser ut så.
I mitt fall validerar sidan XHTML Strict. Men inte vill den se ok ut i IE6 :P Handlar mest om floatingen.
ooskar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-05, 01:04 #12
gooses avatar
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2007
goose goose är inte uppkopplad
Flitig postare
gooses avatar

Reg.datum: Jun 2007
Jag har meckat en hel del med diverse javascript för att lösa png-problemet i ie6. Har inte hittat någon lösning som är tillräckligt bra för att kunna rekommendera att lägga ner tid på det där.
goose är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-11, 11:37 #13
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Kör detta på era sidor: http://www.ie6nomore.se/

Så förklarar man att man inte stödjer IE6 mer och att det kan se lite galet ut... Jag tycker alla borde sluta utveckla för IE6... Det är så synd att inte tillverkarna av webbläsare inte kan komma på ett bra sätt att få användarna att uppdatera, egentligen borde den bara sluta fungera
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-14, 08:36 #14
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
najjie najjie är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2009
Tack för alla tipsen! Det blev att jag använde http://www.twinhelix.com/css/iepngfix/ och kollade i http://ipinfo.info/netrenderer/.

Jag skippade javascriptet som var till för repeat, det flyttade bara omkring bilderna och blev stört. Körde den bara htc för img och div.

Men nu ser det i alla fall mycket bättre ut, loggan och mina fina postit-lappar har inte längre stor ljusblå bakgrund och det känns som en halvtimme var precis lagom att lägga ner på det här.

Jag har förresten slutat för länge sen att försöka uppfostra gamla tanter som bara använder datorn för mail, det slutar bara med att man blir sittande där själv och får uppdatera åt dem.
najjie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017