FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
nja, när man laddar upp får man fylla i om man säljer enbart på themeforest eller även utanför. säljer du utanför får man bara 25% annars är det runt 75%
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om du är bra på att producera teman men mindre bra på marknadsföring så är det en bra idé att fokusera på din nisch i värdekedjan.
Det är fasligt jobbigt och kostar mycket pengar och tar tid att bygga upp ett renommé så du får kunder till en egen sajt med teman. Som StefanBergfäldt skrev så är det bra om du kan dra nytta av båda vägarna, publicera ett stort antal teman på Themeforest som du säljer enbart där och få 75% av kundpriset till dig, det betyder att du betalar dem 25% i provision, vilket är helt OK när de har en etablerad försäljningskanal. Detta hindrar dig inte från att skapa andra teman som du säljer på din egen sajt. Du kan dessutom göra anpsassningar som rena konsultuppdrag och därmed få ytterligare intäkter. Konsultuppdrag måste du dock betala skatt för så då öär det bättre med firma än att ha det som hobby. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
ConnyWesth: Du har bra rätt med detta. Vad jag lutar mest åt just nu är att starta en egen sida där jag delar ut gratis och sedan säljer jag till en början mina premium på themeforest tills jag har en stadig och bra sida.
Dessutom driver jag redan AB så jag är redo att betala skatt när den väl är större ![]() Tack för svaren! ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|