Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Göra E-böcker - Programvara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-09, 15:17 #1
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Problemet med div DRM är att de inte alltid fungerar så bra på alla OS eller med läshjälpmedel

Sedan beror de på vilken publik man har hur mycket tid och pengar man ska lägga ner. Som tidigare sagts kan allt som visas på skärmen eller hörs via ljudkortet spelas in.

För vanliga användare så fungerar kopierings- och utskriftsskyddade PDFer. Jo, jag vet hur man knäcker sådan men stora flertalet har ingen aning. Fördelene med PDF är att flertalet kan läsa dem och man kan styra en hel del vad gäller hur de ska visas.

PS Välj inte att boken låses til en dator. Man byter datorer då och då och vissa av oss installerar också om Att böcker inte sedan fungerar skulle inte göra mig nådig.

Inte för att jag gillar det men det finns en del online visningar av magasin som inte är så lätta att kopiera Men det kräver att man har kapacitet så att man inte behöver sitta och vänta på nästa sida.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-09, 15:34 #2
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Detta kanske kan vara en början?
http://en.wikipedia.org/wiki/Compari...e-book_formats
Det torde vara lättare att hitta mjukvara när du vet vilket format du vill spara boken i.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-09, 20:39 #3
pluxus pluxus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
pluxus pluxus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Som du själv säger är väl http://www.imcproductreviews.com/Ebookproreview.html det mest kända programmet. Vet att många gillar det och använder det. Nackdelen är väl att användaren måste läsa den online som jag förstår det.

Vet inte vilken typ av informationsprodukt du tänkt göra men jag har gjort ett par som givetvis spridits med vinden. Men om jag skall vara ärlig så tror jag att jag tjänat mer på det eftersom affiliatelänkar ligger kvar orörda i PDF-filerna sedan genererar de trafik tillbaks till mina sidor som fyller mina e-postlistor som gör att jag tjänar ännu mer pengar.

Så personligen skulle jag aldrig hålla på med lösenord eller sådant strul eftersom jag tror man vinner mer på att släppa den "lös". Men det är ju min teori.

Vet inte hur du tänker lösa själva betalningen men om du kör med E junkie lösningen så kan du ju åtminstone se till att den som köper boken automatiskt får sitt namn i själva e-boken och då kanske iaf några ryggar tillbaka för att ge ut den på olika sidor.

Sedan vad jag sett så tror jag du med Acrobat kan föra in multimedia. Iaf i de senaste versionerna. Det är ju lite dyrt då du kanske inte har det och då får det väl bli något e-book program.

Lycka till.
pluxus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 20:50 #4
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2005
Dykarn Dykarn är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2005
Sok pa digital editions. Ceros ar storst i UK men liger i en annan budget klass.
Dykarn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017