FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Rent o fräscht!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Riktigt snyggt!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tycker också att den nya sidan är snygg, stilren och lättnavigerad.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Kul att så många tycker om nya iis.se. Vi har använt oss av vår webbyrå Futurniture för designen, däremot är WP-temat in-house, som ni redan sett.
![]() Jag tar gärna emot förslag på förändringar eller förbättringar på iis.se, antingen här (ska försöka komma ihåg att surfa in lite oftare) eller på twitter : @mansj |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ofta vill jag kolla om ett flertal domäner är upptagna, eller vem som registrerat dom, detta tvingar mig i dagsläget att använda t.ex. Domaininfo eller Nameisp, det vore trevligt om det fungerade direkt från iis. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Men IIS är väl riktigt korkat som företag eller vad de nu vill kalla sig. Att de ändrat på sin design är väl bara för att de behöver bränna av lite pengar av sin överdebitering av domännamn. Vem sjutton blir lurad av det? Verkar dock som det är en hel hög som blir det.
Vore bättre om de kunde komma ut med lite användarvänlighet vad gäller funktioner på sidan såsom bulksökning. Oönskade ändringar på konton, flytt av registar utan begäran osv. Sedan kan de kliva ner från sina höga hästar och erkänna att de faktiskt gör en hel del fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag skulle vilja drista mig att påstå att du är mycket väl medveten om att .SE är en stiftelse. Vidare är bulksökningar mm något som mansj skriver kanske funktioner som du bör efterfråga hos din registrar..? I en jämförelse så gissar jag att du inte direkt kritiserar VeriSign eller Nunames för att inte tillhandahålla dessa funktioner för .com, .net och .nu? Vad gäller priset, så är det väldigt intressant att du anser att det är för högt. Jag har nyligen haft långa och heta diskussuioner med personer som anser att vi ligger på tok för billigt. Det är ju faktiskt inte mkt mer än ett år sedan vi sänkte priset med ca 35% för våra partners. Detta samtidigt som den TLD som är ca 90 gånger större än .SE höjt priset varje år nu (och fler höjningar är att vänta framöver). Vad gäller "flytt av registrar" så gissar jag nu bara att du syftar på .SE Direkt - dit kunder som valde att INTE välja någon registrar för sin domän hamnade vid affärsmodellsbytet. Detta var pga av att registranterna inte skulle drabbas av att hans eller hennes domän inte föll mellan stolarna, det är dessutom fritt för ALLA .se-registranter att få en auktorisationskod för sin domän och byta till den registrar man önskar - kostnadsfritt och förutsättningslöst! Hade du uppskattat alternativet? dvs att de som inte gjorde ett aktivt val av registrar, stod avtalslös? - guess not.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fabian, det är en bra idé. Jag ska se vad jag kan göra på den punkten. Jag tror inte att vi kan visa whoisdata för fler än en domän i taget, men vi borde absolut kunna visa free och länka till whoisdata för respektive domän precis som vi gör för en i taget nu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hur liten skärm/upplösning har du egentligen, det är perfekt för mig. Använd följande adress för att kolla upp domän namnen istället, så slipper du scrolla eftersom det var så jobbigt.
http://www.iis.se/domaner Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|