FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Spajk, fick du mitt PM?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker också att du ska försöka får ut information om vilka sajter du ska få länkar från. Jag är också av den uppfattningen att för det mesta så gör även skitlänkar (länkkataloger, länkbloggar m.m.) nytta såvida inte SEO-företagets sajter blivit svartlistade av Google. Även då ser jag det som otroligt att du kommer straffas märkbart, då det inte är lika allvarligt att bli länkad från, som att länka till svartlistade sajter.
Jag tycker du ska undvika erbjudanden om alltför stor andel länkkataloger. Länkarna du får genom länkkataloger är "gratis" och det du betalar för är i stort sett den tid det tar att registrera sajter. Om man får göra lite reklam för ett annat forum så tycker jag du kan kolla in denna avdelning på SEO-forum. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Man måste ha en bra sajt i grunden, som kunden/besökaren vill ha. Och givetvis då på rätt sökord, det här med sökord är lite svårare än man tror att välja. Om man inte gör dessa två saker innan, då slänger man antagligen pengarna i sjön ja.
Annars kan det vara en mycket bra investering. Mer tid över till annat helt enkelt än att jaga länkar själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det kan jag hålla med om. Jag har inte sysslat med köp och sälj av länkar, men tror att du kan öka kvaliten på länkarna om du istället vänder dig till 3-4 mindre aktörer istället för ett stort SEO-företag. Nackdelen är att det nog blir lite mer jobb rent administrativt att ha kontakt med flera.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan någon tipsa mig om några mindre men professionella aktörer i denna bransch!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Finns en rad mindre enskilda aktörer och medelstora som startats av konsulter som brutit sig ut ur större aktörer. Har dock ingen insikt i om det säljer länkpaket, men de arbetar med SEO. Några jag vet vilka som står bakom och kommer på så här är:
www.svenskseo.se www.bebetteronline.se Kontakta dem och se hur de kan hjälpa er med er sökmotoroptimering. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Vi testade det till en webbutik vi hade. Vi anlitade ett av de största SEO-företagen i Sverige.
Det gav ingenting och kostade väldigt mycket pengar. Dessvärre så blåste dom oss även på ett abonnemang, så nu kräver dom betalning för en tjänst dom inte kan berätta om och som inte ger något resultat. Vi har dessutom sålt butiken men får fortfarande rapporter var tredje månad som bara visar att det blir sämre och sämre hela tiden. Jag håller med Lyx, kolla upp mindre och seriösa företag. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|