FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Absolut, det ska jag ordna. Och tack för att du testar och kommenterar.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant och användbart program för många olika tillämpningar.
Har provat det lite och det verkar fungera utmärkt under Windows 7 och Xp. Även resurs snålt. Två önskemål: - Möjlighet att byta portnummer för FTP från standard 21. - Stöda FTPS, dvs säker FTP. FTP är i sig ganska oskyddad. Samt, om du gör förändringen till att programmet konfigureras grafiskt. Håll då gärna kvar möjligheten att direkt redigera inställningarna i xml-filen. Hälsningar, Sebastian Senast redigerad av Sebbe den 2010-04-26 klockan 21:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Ang port så ändra följande rad i XML-filen: <Host>ftp.MinServer.se:2121</Host> Nu går den tex mot port 2121 FTPS, lite klurigare men jag ska titta på det. Och ang det grafiska gränssnittet så kommer man även kunna ändra direkt i XML-filen om behovet finns. Mer ett hjälpverktyg för de som inte vill peta i XML-filen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Anledningen att jag ville ha ut källkoden är för att just nu finns det inga garantier att din applikation inte står och batchar ihop alla FTP-uppgifter och senare mailar _DIG_ dom.
Tänk på det, ni som kör den. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Sant, man ska vara försiktig. Dock så är jag säker på att här finns flera duktiga IT-personligheter som håller ett öga på vilka portar och IPnummer som den lilla applikationen arbetar mot. Att göra en sådan sak är lika med att skjuta sig själv i foten - idiotiskt och inget man tjänar på.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|