FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör en D-Link DIR-655 och är sjukt nöjd med den. Kör trådat iofs - men tankar torrents (lagliga givetvis) med runt 12Mb (megabyte alltså) per sekund.
Och som jonas skriver så är det throughput WAN <=> LAN som är det viktigaste. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag kan lugnt säga att _ingen_ 802.11n produkt levererar 300Mbit/s via WLAN interface eftersom det är en teoretisk hastighet, detta kan du kanske uppnå ifall du sätter den i ett rum med vakum och är ca. 10cm ifrån den, de riktiga hastigheterna ligger runt 100-160mbit.
Senast redigerad av jayzee den 2010-04-07 klockan 17:26 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Det du citerar skall nog mer tolkas som: "Vad är det för vits med en N-produkt om den inte kan leverera kapacitet för att utnyttja det. Tex. N-standarden är teoretiskt 300Mbit/s men throughputen är 30Mbit på utrustningen." Vore en sådan produkt det aktuellt om du har 100Mbit/s jack hemma? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
|
Citat:
Du har lite att gå på iaf, kolla länken till prisjakt, det är nog dock tillverkarens uppgifter tror jag och det får man ta med en nypa salt, eftersom det står inte om det är WAN <-> LAN eller WAN <-> WiFi (WiFi tror jag är något lägre). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
|
Det kan ju vara intressant med högre hastighet LAN - LAN och LAN - Wifi än LAN- WAN om man kör mycket mot servrar inom det egna nätverket.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
d-link 655 fungerar väl men andra nyare d-link routrar är riktigt dåliga och crashar ofta...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |