FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
~12 EPC på Lendo hos TD förra månaden, iofs lägger jag inte mycket trafik åt det hållet. 3.50% blir sales.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Hur kollar man 1 månads EPC på TD. Man kan bara få ut 1 veckas.
Och där står det 1 veckas EPC: 423 kr. Är det något att hänga i granen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Och om så är fallet bör du kontakta Guiness Rekordbok ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
EPC jag fick fram var för ett enskilt program. Senast redigerad av addiction1 den 2010-03-07 klockan 00:36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
De senaste 4-5 månaderna har Lendos spårning utan förklaring "slutat fungera" för sales. Leadsen reggas dock om korrekt vet jag dock inte. Efter lååååång eftersökning (2 månader?) hittades felet och spårningen fungerade igen. Affiliates fick en "genomsnittlig summa"=för bortfallna sales. Efter några dagar slutade salesen registreras igen. Detta upptäcktes dock inte av någon förrän en affiliate påtalade problemet en 10 dagar senare. Lendos ansvarige är på semester så problemet går inte att lösa då felet tydligen ligger hos dem. Ännu en gång kommer ersättningen att ges som en "genomsnittlig summa" för även denna månad. Jag har läst lite i de gamla Lendotrådarna och ser att det misstänks ha fifflats en del tidigare. Min undran är hur ofta har det EGENTLIGEN fungerat då det finns flera månader hos mig under åren som det ibland inte registrerats några sale när det andra månaden kan komma flera per dag. Vet att jag påtalat detta för länge sedan men då tyckte inte TD att det verkade konstigt (utan att kolla upp det grundligare) Tradedoubler själva har inte heller nu koll på när och om spårningen fungerar om inte någon affiliate påpekar det så ett tips=Håll daglig koll på din Lendo-statistik. Det finns snart inget program hos TD som fungerar felfritt. Gaaahhh... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ofta går spårningen ner under perioder som kan anses vara extra aktiva då fler lån tas/ges. Givetvis vinner dom i detta läge på att betala kompensation från tidigare månaders snitt, som då är lägre än under populära/extra aktiva låne-perioder (högtider för blancolån-branchen m.a.o). TradeDoubler har tyvärr varken vilja eller kompetens att förbättra spårningsproblem hos annonsörer (med t.ex auto-bevakning, larm när mönster avviker i statistik, osv). Dessa problem har påtalats för TradeDoubler upprepade ggr under flera år (sedan runt år 2006 då det började bli återkommande problem med spårningsfel) men TD har som sagt bara tagit till sig informationen, lovat förbättring men alltid struntat i att göra något åt det. Detta är mer eller mindre fakta, och även om TD självklart skulle dementera detta, så är det tomma ord. Dom har aldrig gjort ett skit åt det, och verkar faktiskt inte ha några planer på att göra något åt det heller. Trist, men sant... Senast redigerad av Revinc den 2012-01-10 klockan 18:10 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om nu Lendo gör på detta sätt, och TD inte gör något åt det, välj en annan låneaktör! Finns ingen anledning att ni ska marknadsföra någon som inte uppskattar er trafik.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tragiskt. Hur ofta ändrar man spårningen så att det kan fela?
Inte konstigt grisarna går 19 miljoner i vinst när man blåser affiliates. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|