Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ett nytt projekt, av mig.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-17, 16:51 #11
Joley Joley är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Medlem

Tack så mycket för alla era inlägg och synpunkter. Det här ska bli väldigt intressant för mig med då jag aldrig gjort något liknande tidigare.

Jag kommer försöka blogga minst 1 gång om dagen och om alla möjliga saker som berör branschen utifrån min synpunkt.

För att uppnå miljonen är jag väl medveten om att det kommer krävas investeringar i högriskbolag, vilket jag kommer offentliggöra i bloggen.
Joley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-17, 18:54 #12
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Ptja, du kanske ska sätta upp lite realistiska mål så blir det mer intressant att följa din blogg.

Att lägga 50k och göra en vinst på 1 mille innebär att dina aktier måste stiga 2470% med vanligt depåkonto. Har du kapitalförsäkring behöver de "bara" stiga 1900%. Nu vet jag inte vilket tidsperspektiv du har, är det 40 år så är det kanske lite mer realistiskt än om du har några år.

Kan ju nämna att man brukar räkna med en avkastning om 10% per år på börsen.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-18, 13:08 #13
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Fredrik.an Fredrik.an är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
Jag trodde du hade gjort designen själv men det verkar ju varit ett köpt tema. Till den som gjort temat kan jag inte annat än att lyfta på hatten. Sjukt snyggt!

Endast knapparna för nyhetsbrev som inte känns bra då de inte har någon design på sig... Gör snygga bilder där istället!

Jag kommer följa projektet med spänning
Fredrik.an är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-18, 13:34 #14
reis reis är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
reis reis är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Oct 2009
Nog för att det är intressant med personer som vill bli miljonärer, gör det till projekt och skriver om det. Men det här - jag vet inte. Det känns när jag läser dina inlägg som att du tänker kasta pil och ej ha varken någon fundament eller teknisk analys bakom dina val. Att du dessutom tänker ge dig in på warranter och optioner utan att fullt ha förstått innebörden av dessa derivat gör att ditt mål känns ännu mer svårnått.

I övrigt sjysst design; du har inte gjort den själv. Namnet gillar jag ej, känns oerhört oseriöst och det vore intressant om du skrev ut mer fakta om vart portföljen är placerad tex.
reis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-18, 15:06 #15
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
fooztrs avatar

Reg.datum: Mar 2009
Det jag kan komma på är att byta färgen på logotypen/halva. Tror det passar med samma limegröna färg istället för den bleka orange färgen.

Lite finare knappar på RRS:n...
Dina nuvarande finns bifogat i mitt inlägg, om du inte förstår vad jag menar.

Tack för mig!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg print.JPG (3.3 KB, 16 visningar)
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-02-18, 21:15 #16
Medlem

Medlem

Grymt sköna grabbar (och tjejer?)!

Jag bugar och bockar för antalet inlägg, kritik och teorier jag får. Det är vänligt att få svar från er.

I mitt läge föredrar jag att få så mycket negativ kritik som möjligt, men de har det ännu inte gjort.

Jag vill ändå upplysa er om min teori, rent teoretiskt är inte mitt mål möjligt att utföra under en kortare tid med endast aktiehandel. Det skulle ta flera år att göra miljonen och det bör säkerligen ske mirakel på börsen om jag ska fixa detta.

Men jag kommer göra så mycket mer än att bara köpa och sälja aktier.

Det är enkelt att starta en blogg, men det är svårt att nisha den för att få folk som man vill ha dit. Det kommer ske nyheter och jag kommer släppa mina idéer som ännu idag inte finns på bloggen.

Bloggen kommer bli annorlunda och med tiden kommer de som följer min blogg att förstå. Jag är 110% säker på att de som är intresserade kommer finna mitt förslag och mina idéer väldigt intressant.

Med det sagt, så vill jag säga att jag tror på mig och jag kommer fixa fram en omsättning på 1 milj kr. Och den omsättningen kommer göras via aktier och mina alldeles egna idéer som har med området att göra.

Det visar sig...

Jag ska kika på prenumerera knapparna så fort jag får lite tid över.

Tack så hemskt mycket!
Joley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017