FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
MySQLDumper fungerar utmärkt för backup och återställning. Det är översatt till svenska också och är gratis.
http://www.mysqldumper.net/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du kör på binero är ett enkelt PHP script för att dumpa databasen enkelt att skriva, jag kör detta script på binero en gång var fjärde timme:
Kod:
define('_DB_HOST_', 'localhost'); define('_DB_DATA_', 'databas'); define('_DB_USER_', 'user'); define('_DB_PASS_', 'pass'); $backupFile = '/usr/home/webxxxx/domains/domain.com/public_html/dbbackup/'._DB_DATA_ . date("Y-m-d-H-i-s") . '.gz'; $command = "mysqldump --opt -h"._DB_HOST_." -u"._DB_USER_." -p"._DB_PASS_." "._DB_DATA_." | gzip > $backupFile"; echo shell_exec($command); |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag fattar inte alls vad dom menar.
Att göra en EXPORT är ju aldrig några problem, det är ju bara en stream som går från php till din browser och påverkar ju varken phpmyadmin eller webbhotellet. Jag har exporterat databaser på en halv terabyte utan problem med phpmyadmin. Det skulle vara om dom har en kort timeout ett phpscript får köras. Hur stor är databasen? Däremot sen om du ska göra en IMPORT via phpmyadmin så kommer du gå bet. Oftast är maxgränsen i php 8Mbyte POSTs och det finns det inte många databaser som ligger under :-) Skulle rekommendera RazorSQL - Den är inte speciellt snygg men är Java och fungerar till alla OS. Den har också drivers för MSSQL och en mängd andra databaser, vilket är trevligt om man rör sig både i MySQL, MSSQL och Oracle exempelvis. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Själv så dumpas databasen för en av mina sidor till ett Gmail konto 1gång/dygn
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kunde inte göra backup på en databas med phpMyAdmin på One.com, när databasen var större än ungefär 70 MB. Timeouten inträffar efter 30 sekunder. Det luriga med phpMyAdmin att man får ingen varning om att exporten är inkomplett utan man märker det endast genom att databasen slutat växa. MySQLDumper fungerar dock perfekt för mig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Flitig postare
|
@StudioX, Slacker:
Det kan nog stämma det detta. Min DB är på ~0,5GB och det gick att exportera upp till kanske 300MB. Tack för tipsen alla! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack till Slacker!
mysqldumper var ju nästan olagligt trevlig att köra! En ny favorit! |
||