FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Nä, förutom vid bilturer. Då är det verkligen "on the edge" (delvis beroende på oaktsamma och/eller dyngraka medtrafikanter).
Sorry, tillbaka till de falska körkorten.
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det är ju klart att det där inte kan funka... Inte i längden. Man får ju välja både personnummer och bokstäver efter eget tycke!! Jag är helt säker på att folk kan få anställning av såna grejer.
Typ på krogen: Man snackar om lite ditt och datt.... "jo, men jag har haft lastbilskort i 8 år..." Sen i ett helt annat sammanhang, kanske ett år senare, "Jo, men jag snackade med Freddan för länge sen och han kan nog köra en vända." Vips får Freddan köra lastbil för en åkare... en sväng... Som åkare, vem dubbelkollar en bokstav i ett körkort!? Man förutsätter ju att de som har kort med olika bokstäver inte har tankat ner det från Internet... *** Ett lagligt kort som kan ge många andra sköna fördelar i oväntade sammanhang: http://www.presskort.org/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ingen bra idé att skaffa falsk identitet, ännu värre att få för sig att köra bil med det falska kortet. Då kan man lika gärna köra utan körkort. Samma straff, och obehagliga kostnader om det skulle hända en olycka. Man kan glömma att försäkringen täcker det
![]() Men det funkar säkert på krogen för den som inte orkar åldras i normal takt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Vad är det där för något?
![]() Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Men om jag som har ett giltigt Svenskt körkort beställer ett sådant bara av intresse med mitt egna namn är det lugnt i alla fall. Men varför? Kanske bara av intresser
![]() EDIT: Såg nu att det kostade 3000kr... Herregud, glömde kolla priset och antog att det var som alla andra falkslegg sidor för några hundra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men tanken om att beställa med rätt namn och resterande uppgifter korrekt så är de samma sak som att du gör ett eget "id" kort på datorn med rätt uppgifter, men de gäller ingen stans då de inte är utfärdat av någon betrodd, t.ex. Setec/SIS. Som att göra någon form av klubbkort "hemliga klubbens" egna ID kort :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Medlem
|
Hah, det var länge sen jag såg något så sjukt på nätet ^^ Måste nog vara en blådåre som hittar det där och beställer.
(ingen offens menad mot Orcun) :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag hoppas verkligen att folk inte går på det här med att köpa falska körkort/id handlingar. Oftast inga som säljer bra kopior ändå, och dem som gör det marknadsför sig nog inte på internet, skulle jag tro.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Lär nog inte funka så bra, poliser är inte dumma! Lat? orkar inte lägga ner den tid som behövs för att ta riktigt körkort, för några år sedan var det väldigt snack om folk som for till Malta och tog kortet.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|