FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ett par saker att tänka på:
* Teknik löser inte kommunikationsproblem. "barbro" på ekonomiavdelningen kommer inte börja chatta bara för DU vill det. * Vad menar du med "logga in med e-post". Hur loggar man in idag på företaget? AD/OD/Ingen inloggning? Det enda jag kan se är google apps. Tror du kan koppla Google Chat till ett företagskonto. Då kan epostadresserna vara detsamma. --- Jag skulle annars rekommendera Office Communication Server. Det verkar inte som du gillar sådana lösningar men den är otroligt kraftigt, speciellt om ni redan använder AD (Då loggas man in automatiskt och du kan glömma e-post adresser). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
http://campfirenow.com/ kan nog passa er.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Google Wave? Du kan ju rigga en egen wave server om du är rädd för att google sparar allt. Bara de som blir inbjudna i vågor kan väl vara med, och dessutom har du IM funktionalitet med funktionen "ping". Du kan dela filer och välja vilka som skall se vad etc i dina kontakter. Behövs bara knyta eposten till ett google account |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Annars funderade jag på samma sak innan. Google Chat fungerar helt klart, och det är Jabber baserat. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Underrättad via epost menar du då eller? Nej det har du rätt i! Men om man sitter i wave eller växlar till den fliken så ser man ju iaf att det blinkar i fönstret
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Vi kör med XMPP samt Lyskom
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag använder både Msn, Skype, e-post och telefon när det gäller jobb och tycker det fungerar alldeles utmärkt.
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag har utvecklat en liten tunn klient som arbetar mot jabber vars enda syfte är att skicka meddelanden mellan varandra.
- Ldap (AD) integrerad - Populerar online- och offline listan med alla kollegor Kontakta mig om detta är aktuellt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |