Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skulle ni betala för att "slippa" telefonförsäljare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-16, 11:53 #11
pilzeckers avatar
pilzecker pilzecker är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2007
pilzecker pilzecker är inte uppkopplad
Nykomling
pilzeckers avatar

Reg.datum: Sep 2007
Har suttit och sålt precis den tjänsten som du tänker sälja! Att ta bort alla telefonförsäljare går inte i sverige. Vilket gör att många av dessa företag svartlistas. MEn sannningen är att dom flesta går att stoppa. Men ett tips är att kolla i Norge i stället, där finns betydligt bättre stöd i lagen för att genomföra en sådan tjänst. Är även väldigt få aktörer på Norska marknaden så det är färskt fortfarande...
pilzecker är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-16, 13:26 #12
obes avatar
obe obe är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2004
obe obe är inte uppkopplad
Medlem
obes avatar

Reg.datum: Dec 2004
Finns det några större idioter än de som ringer och försöker sälja sånt via telefon.

En telefonförsäljare som ringer och frågar om man inte vill ha telefonförsäljare
obe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-16, 13:30 #13
FredrikLund FredrikLund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
FredrikLund FredrikLund är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Citat:
Ursprungligen postat av obe Visa inlägg
En telefonförsäljare som ringer och frågar om man inte vill ha telefonförsäljare
Påminner om beskyddar verksamhet. Betala en summa så slipper ni massa samtal från oss.
FredrikLund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-17, 19:18 #14
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2004
Vi har helt slutat att svara i telefon utöver våra tio timmar öppettider, då endast 1 promille av samtalen är intressanta för oss. Alla vill sälja saker/tjänster vi inte vill ha till priser som vi tycker är utopiska... Inte bara från säljare från näringslivet samt även privatpersoner som vill sälja från sitt bohag, oattraktiva saker till fantasipriser.

Det är vår lösning. Skönt!
Vi är ju inte beroende av telefon då vi köper från auktioner o grossister samt endast säljer från fysisk butik. Annars hade vi nog fått psykbryt om man skulle behöva hantera dessa samtal.

En lösning jag skulle gilla är ett få en fullständig nummerpresentation med namn o adressuppgifter på vem som ringer, på vanlig telefoni, utan PC, ett plus om man oxå kunde se från vilken operatör de ringer från. Skulle dock inte vilja betala mer än typ dubbla pris på vanlig nummerpresentation...

Här finns ju många tekniker, jag bjuder på idéen, sätt igång och uppfinn nu, så ska ni nog tjäna storkovan ;-)
(Förresten fanns det inte en programvara som hette Televinken 1995-1996 som erbjöd ngt dylikt? Testade aldrig.)
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-17, 20:21 #15
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005

Jag satt faktiskt idag och funderade på en tvärtomlösning till vad normala telefonsäljare gör:

Normala telefonsäljare ringer upp människor utan att ha ett vittens koll på vem de ringer och erbjuder saker som "kunden" inte har det minsta behov av.

Vänd på steken ring och fråga om kunden har ett problem som de vill ha en lösning på och fråga vad de är beredda att betala för att lösa problemet, då har kunden ett behov. Telefonsäljarföretaget ser till att leta upp en tjänst/produkt som löser kundens problem och kan då få betalt.

Sen tänkte jag vidare och kom fram till att det skulle vara omöjligt eftersom då måste företaget ändp ringa upp mig som kund i alla fall, skit blev det, men tanken var bra till en början.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-17, 23:44 #16
se7ens avatar
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Nov 2004
se7en se7en är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
se7ens avatar

Reg.datum: Nov 2004
För oss som sysslar med försäljning är varje säljsamtal en utbildning. Man lär sig om upplägg, arbetsätt och paketeringar. Sen kan du alltid tacka nej. Kan du inte tacka nej så ska du nog inte heller driva ett bolag.

Ett tips till er som är på väg att nappa på ett erbjudande. Kolla vilket företag personen ringer ifrån (99 av 100 fall en underleverantör), dubbelkolla att dom är med i http://www.sccf.se. Tacka nej direkt annars.
se7en är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-18, 00:16 #17
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mistress Visa inlägg
En lösning jag skulle gilla är ett få en fullständig nummerpresentation med namn o adressuppgifter på vem som ringer, på vanlig telefoni, utan PC, ett plus om man oxå kunde se från vilken operatör de ringer från. Skulle dock inte vilja betala mer än typ dubbla pris på vanlig nummerpresentation...
Denna lösning finns till mobiler.

http://www.118adressboken.se/
http://www.eniro.se/118118/vemringer/

Vill ni ha ett fastnätsnummer ut mot era kunder är det ju en tjänst som alla operatörer erbjuder idag, så det ska inte vara några problem.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-18, 01:16 #18

Citat:
Ursprungligen postat av se7en Visa inlägg
För oss som sysslar med försäljning är varje säljsamtal en utbildning. Man lär sig om upplägg, arbetsätt och paketeringar. Sen kan du alltid tacka nej. Kan du inte tacka nej så ska du nog inte heller driva ett bolag.

Ett tips till er som är på väg att nappa på ett erbjudande. Kolla vilket företag personen ringer ifrån (99 av 100 fall en underleverantör), dubbelkolla att dom är med i http://www.sccf.se. Tacka nej direkt annars.
Jag har skaffat telefon för att mina kunder ska kunna nå mig, vil ljag ha tag i en leverantör så ringer jag själv upp dem.

Företag som inte kan låta bli att ringa onödiga säljsamtal skulle inte få bedriva näringsverksamhet. De måste åtminstonde veta basuppgifterna om den kund de ringer upp.

Exempelvis så är 95% av alla telefonsäljare totalt okunniga om rena basuppgifter som finns gratis på allabolag.se. De vet inte vilken branch man jobbar i och de vet inte företagsnamnet, orgnr eller ens adress för att tala om att de inte vet mitt namn ens.

De 5% som vet något är katalogföretag som påstår att jag varit kund hos dem i många år och de vill bara kontrollera att kataloguppgfterna stämmer, tack det kostar "bara 2995 + moms"!!!

I nästa steg så är 90% av alla spom ringer intresserade att söälja på mig Tele2-abbonemang trots att jag haft Tele2 som leverantör sedan 1994. IDIOTER!

Ett företag ringde och ville sälja på mig en lastpall med tvättmedel, fast jag då var reggad med endast en anställd (mig själv) och som IT-konsultbolag. Hjärnsläpp.... och noll koll.

Jag tror aldrig jag råkat ut för en enda seriös telefonsäljare i hela mitt liv och det ringer minst 2-3 varje dag, man blir så sabla trött... Sen tror de att man har tid att snacka med dem medan man sitter ute hos en kund och debiterar kunden, jag brukar säga att:
- Nej, jag har inte tid nu för jag jobbar, du kan ringa i kväll efter 18:30, ... nehej då har de slutat jobba... skit i att ringa över huvud taget då....

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-12-18 klockan 01:20
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-18, 02:20 #19
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad

Reg.datum: Feb 2008
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
kw_wasabis avatar

Reg.datum: Feb 2008
Jag har bara erfarenhet av telefonförsäljare som privatperson, vilket jag tyckte var ett helvete till dess jag reggade mig hos NIX. För mig funkar det utmärkt, bara ett samtal från en telefonförsäljare under ca: 3 år (vet att det inte funkar för företag). Den personen blev inte trevligt bemött "kolla Nix ditt jävla svin!". Personligen värderar jag inte telefonförsäljare högre än skiten under mina skor.

Jävlas med dem så att ingen står ut med jobbet som telefonförsäljare, förnedra dem, lura dem. Be om deras hemnummer och säg att du ringer upp dem kl. 1 på natten när du slitit klart med företagandet för dagen. Så, nu tror jag att jag fått ur mig allt hat mot dessa stackars "människor".

Senast redigerad av kw_wasabi den 2009-12-18 klockan 02:23
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-18, 13:56 #20
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag har bara erfarenhet av telefonförsäljare som privatperson, vilket jag tyckte var ett helvete till dess jag reggade mig hos NIX. För mig funkar det utmärkt, bara ett samtal från en telefonförsäljare under ca: 3 år (vet att det inte funkar för företag). Den personen blev inte trevligt bemött "kolla Nix ditt jävla svin!". Personligen värderar jag inte telefonförsäljare högre än skiten under mina skor.

Jävlas med dem så att ingen står ut med jobbet som telefonförsäljare, förnedra dem, lura dem. Be om deras hemnummer och säg att du ringer upp dem kl. 1 på natten när du slitit klart med företagandet för dagen. Så, nu tror jag att jag fått ur mig allt hat mot dessa stackars "människor".
På gränsen till hets mot folkgrupp?

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:39.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017