FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Tack för alla svar. Skall kolla vidarep å Philips Wake-up Light-serie
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tjacka en philips för typ 1500 förut, lyser starkt men tyckte de inte hjälpte mig direkt.
Men sen sover man som en klubbad säl också. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Du tänker att när klockan ringer så börjar den göra om sig från säng till soffa om du inte kliver upp snabbt nog? Det hade nog fått mig att vakna! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Banned
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en sleeptracker pro. Det är ett armbandsur som man har på sig under natten och registrerar rörelser när man sover. Den mäter på så sätt personens sömncykler och beroende på hur stor tidslucka man ställer in att man vill bli väckt på så försöker den "tajma" in att väcka en medans man sover så lätt som möjligt.
Det fungerar väl ganska okej, har man en välvand dygnsrytm och går upp samma tid varje morgon så är du ofta väldigt pigg när den väcker dig. Sover man för dåligt eller för lite så hjälper den inte så mycket. En bra väckarklocka kan inte ersätta sömn! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() Många (de flesta?) mobiler har väl ett successivt stegrande alarm. Åtminstone har min det.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-11-23 klockan 22:04 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jag sover inte ett dugg dåligt, utan jag eftersöker denna produkt främst för att vakna långsamt som jag tror kan ge en bra start på dagen.
![]() Idag använder jag "Sleep cycle" för iPhone men problemet är att den ökar för fort och dessutom drar igång vibratorn som låter som en hel ångvält. Det verkar som att det är dags att programmera en egen historia ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag såg wake-up-light för 349 kr på Överskottsbolaget.
Jag har även läst om något som liknar det alager nämnde, men som ska vara bättre än armbandsursvarianten. Man har ett armband på sig som sänder trådlöst till klockan som registrerar rörelser. Väckning sker 0-30 minuter före inställd tid beroende på när klockan tror att man är lättväckt. Det går att koppla klockan med USB till dator för att se grafer över hur man har sovit. Tror den kostar ca 2000 kr. Folk som har skrivit om den verkar vara väldigt nöjda. Jag kommer dock inte ihåg var jag läste om det. Det var något forum. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Björn, rörelser, är det inte ett sånt armband som mäter pulsen din när du sover, och beroende på hastigheten så räknar den ut hur länge du har sovit och hur djupt du sover?
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|