Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mobil

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-12, 16:20 #1
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2005
Medlem

Han skriver ju att ljud / mic måste vara 100%igt.. Känns väl lite tokigt att rekomendera Iphone då?

Håller Iphonen över alla mina tekniska prylar i stort sett, men inte fasen är det den bästa ringtelefonen på marknaden! Att tex få ett BT-headset att funka på ett vettigt sätt där den man samtalar med hör vad man säger verkar vara omöjligt. Har testat tre olika varianter och alla har varit skräp. Ljudet i själva phonen utan headset är väl OK åt båda håll. Men knappast bäst eller?

Täckningen är inte heller den klockren alla gånger om man jämför med andra mer "ringbaserade" mobiler.

Utöver det är den nog det bästa som hänt mig haha
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-12, 23:06 #2
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Kalledoo Visa inlägg
Han skriver ju att ljud / mic måste vara 100%igt.. Känns väl lite tokigt att rekomendera Iphone då?

Håller Iphonen över alla mina tekniska prylar i stort sett, men inte fasen är det den bästa ringtelefonen på marknaden! Att tex få ett BT-headset att funka på ett vettigt sätt där den man samtalar med hör vad man säger verkar vara omöjligt. Har testat tre olika varianter och alla har varit skräp. Ljudet i själva phonen utan headset är väl OK åt båda håll. Men knappast bäst eller?

Täckningen är inte heller den klockren alla gånger om man jämför med andra mer "ringbaserade" mobiler.

Utöver det är den nog det bästa som hänt mig haha
Ja, men att din erfarenhet innefattar 3dje parts produkter som du ansluter, talar ju om att produkten inte är 100%.

Jag upplever iPhone som en telefon med bra ljud/mic. Har varit ute i höstblåsten och fört ett samtal utan att någon påpekat att det blåst ute.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-13, 08:26 #3
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Oct 2006
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar

Reg.datum: Oct 2006
Iphone 3g om man inte har behov av det allra senaste, personligen tycker jag inte 3gs lever upp till priset.

Om hon vill ha en mycket mer avancerad telefon så måste jag føreslå HTC diamond touch 2, dock så blir det ju med pekpinne då, (även om senaste versionen av Windows Phone 6.5 ska stødja fingerstyrning) Nu kan hon ju å andra sidan ha mindre fingrar æn mig (god, lets hope so!)

Om hon vill ha en simplare lur, som har bra ljud så kan du gå før Sony ericsson W9xx. Alternativt någon av Nokia N serien. Personligen skulle jag dock aldrig køpa en Nokia N efter N95 (v1) fiaskot.
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-13, 08:55 #4
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
Ja, men att din erfarenhet innefattar 3dje parts produkter som du ansluter, talar ju om att produkten inte är 100%.

Jag upplever iPhone som en telefon med bra ljud/mic. Har varit ute i höstblåsten och fört ett samtal utan att någon påpekat att det blåst ute.
Misstänkte att man skulle få lite mothugg. Som sagt Iphonen är den bästa prylen jag har. Men den är knappast fullkomlig ( inte i mina ögon i alla fall ). Jobbar som säljare och talar många timmar per dag. En stor del av dem blir på mobilen.

Som jag skrev så är ljudet i mic och högtalare helt ok men absolut inte bäst. Det har inget med tredje part att göra. Inte heller täckningen har med tredje part att göra. Sedan kan man ju fråga sig om det verkligen har med tredje part att göra när varken Nokias bättre BT-headset låter bra, Plantronics eller Apples egna BT. Om någon annan där ute kör en Iphone 3g och har hittat ett bluetooth-headset där du aldrig upplevt att den du talar med klagar på hur du låter, säger va etc så blir ingen gladare än jag!!

Om jag jämför med tex min Sony Ericsson K810i som kördes tidigare så är denna en betydligt bättre ringtelefon. Men förlorar på alla andra användningsområden.

Orsaken att jag hojtade lite var för att det verkade som att just mic och högtalare var väldigt viktigt i detta fallet.
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-12, 17:10 #5
Baldros Baldros är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Baldros Baldros är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Jag skulle rekommendera en Blackberry Bold eller en Iphone beroende på vad du känner för tryckskärm/tangentbord.
Baldros är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-12, 19:36 #6
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
fooztrs avatar

Reg.datum: Mar 2009
Nokia 3310 *tummen upp*
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017